تاريخ : شنبه 1396/11/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 62640
هزاران حدیث برای زیرسؤال بردن حقانیت ائمه(ع) جعل شده است

هزاران حدیث برای زیرسؤال بردن حقانیت ائمه(ع) جعل شده است

آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: در طول تاریخ هزاران حدیث برای زیرسؤال بردن حقانیت ائمه(ع) از سوی مخالفان، جعل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)؛ آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی روز چهار بهمن ماه در درس خارج فقه خود با اشاره به دیدگاه اهل سنت در تعریف صحابه گفت: ایشان گفته‌اند کسی که نابالغ بوده و حتی پیامبر را پنج دقیقه دیده است جزء صحابه است که این استدلال اشتباه است.

وی افزود: برخی از همین صحابه، برخی را تکفیر کرده و از همدیگر انتقاد کرده‌اند و برخی جزء کسانی هستند که مرتکب ظلم‌های بزرگی شدند؛ از طرفی در مجتهد بودن خودشان هم اختلاف دارند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ابوهریره عمده روایات جعلی و دروغین را ساخته است، ولی باز هم او را صحابه و مجتهد می‌دانند.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: علامه امینی گفته که ۵۰۰ هزار حدیث را به ناچار در برابر حقانیت اهل‌بیت (ع)، جعل کردند تا خلافت، خلفا را تحکیم کنند و ائمه (ع) را زیر سؤال ببرند.

نوری همدانی با اشاره به اهمیت موعظه در قرآن و معارف ائمه (ع) بیان کرد: در قرآن ۲۷ مورد درباره وعظ و درنهج‌البلاغه، بیش از ۴۰ مرتبه سخن گفته شده است.

وی بیان کرد: در خطبه ۱۴۹ نهج‌البلاغه، امام فرموده است که امروز که آخرین روز زندگی من است عبرت برای شماست و فردا نیز ازشما جدا خواهم شدم و از من جثه‌ای ساکت، بیشتر باقی نخواهد ماند که این سکوت نیز موعظه برای شماست.

این مرجع تقلید بیان کرد: هیچ‌کسی از موعظه مستغنی نیست و جبرئیل هم پیامبر را موعظه کرد که هر چه می‌خواهی بکن، ولی بدان آخر کار تو، مرگ است، به هر چه می‌خواهی دل ببند، ولی بدان روزی باید دل بکنی و جزای هر کار تو نیز، در قیامت داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: کرامت مومن به نماز شب است که در نورانیت دل و توفیق نقش مهمی دارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :