تاريخ : چهارشنبه 1390/2/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6279
شهید مطهری، الگوی ارزنده ای برای جامعه روحانیت است

شهید مطهری، الگوی ارزنده ای برای جامعه روحانیت است

چهار شنبه ۱۴/۰۱/۹۰

آیت الله محمدی ری شهری: شهید مطهری، الگوی ارزنده ای برای جامعه روحانیت است.آیت الله محمدی ری شهری

پایگاه حدیث نت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام:
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، با تشکر از زحمات اساتید و مدیران حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم علیه السلام، تحولات صورت گرفته دردوران مدیریتی جدید را مطلوب توصیف کرد و خواستار برنامه ریزی برای رشد و ارتقای برنامه های این حوزه علمیه شد.
آیت الله محمدی ری شهری با تسلیت سالروز شهادت استاد علامه شهید مرتضی مطهری و گرامی داشت یاد و خاطره آن شهید بزرگوار افزود: شهید مطهری، الگوی ارزنده ای برای روحانیت جامعه امروز ماست و از جمله ویژگی های خاص ایشان یکی جامعیت علمی است و دیگر اینکه، ایشان علم را در خدمت جامعه و دانشگاه قرار دادند.
وی گفت: همه حوزه های علمیه، می بایست روش و منش آن استاد فرزانه را الگوی خود قرار دهد.
رئیس موسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث گفت: از جمله دیگر ویژگی های خاص شهید مطهری، پایبندی ایشان به اصول و ارزش های اسلامی بود که در همین راه نیز تا مرز جان ایستادگی کرد.
آیت الله محمدی ری شهری گفت: باید برنامه ریزی ها در حوزه های علمیه به نحوی باشد که افرادی همچون استاد شهید مرتضی مطهری در حوزه های علمیه پرورش یابند، افرادی اسلام شناس، پایبند به اصول و ارزش های اسلامی.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام همچنین در خصوص برنامه ریزی های صورت گرفته در مدیریت حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم علیه السلام گفت: باید در سه بعد علمی، اخلاقی و تبلیغی سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد تا طلابی که در مجموعه حوزه های علمیه پرورش می یابند افرادی باشند که کارایی های لازم را در قبال نیازهای جامعه داشته باشند، در واقع طلبه ای را که در مقابل نیازهای جامعه اش کارایی ندارد، نمی توان سرباز امام عصر (عج) تلقی کرد.
آیت الله محمدی ری شهری همچنین در خصوص مبلغان ديني گفت: روحانیانی که در میان جوانان و در جوامعی همچون مدارس و دانشگاه ها حضور می یابند می بایست دارای ویژگی های خاص و آشنا به فنون تبلیغی باشند و آموزش های لازم را در این خصوص گذرانده باشند.
وی همچنین از « خود ارزیابی » به عنوان یکی از رموز موفقیت یاد کرد و افزود: می بایست در همه برهه ها، در یک ارزیابی درونی ضعف ها و معایب کار توسط خود عوامل ارزیابی و برای رفع آن ها اقدام شوند.
در ابتدای این دیدار رئیس و معاونان و نماینده اساتید حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت و گو کردند.در پایان این دیدار آیت الله محمدی ری شهری از زحمات اساتید حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام قدردانی کرد و اساتید این حوزه علمیه نیز لوح یادبودی را به پاس تبریک روز استاد به آیت الله محمدی ری شهری اهداء کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :