تاريخ : سه شنبه 1396/10/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 62809
انتشار ۵۰۰ عنوان کتاب تخصصی قرآن و حدیث از سوی مؤسسه دارالحدیث

انتشار ۵۰۰ عنوان کتاب تخصصی قرآن و حدیث از سوی مؤسسه دارالحدیث

قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث گفت: انتشارات و چاپ‌خانه دارالحدیث تا به‌امروز حدود ۵۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده که عددی کم‌نظیر در انتشار آثار رشته تخصصی قرآن و حدیث است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،حجت‎الاسلام‌ والمسلمین عبدالهادی مسعودیدر دیدار معاون جدید قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه قرآن و حدیث، اظهار داشت:مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیثبه سه بخش دانشگاه، پژوهشگاه و انتشارات یا معاونت فرهنگی تقسیم می‌شود.

قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث افزود: این دانشگاه ۴ شعبه فعال در قم، شهرری، مشهد و اصفهان دارد که با دو شیوه آموزشی حضوری و مجازی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود هزار و ۷۰۰ دانشجو در بخش حضوری و در بخش مجازی نیز بیش از هزار و ۷۰۰ دانشجو در حال تحصیل هستند، این دانشگاه در تمامی مقاطع از کنکور سراسری جذب دارد و در بخش دکتری، مجوز جذب اختصاصی نیز دارد، در کارشناسی ارشد نیز بخشی برای طلاب در نظر گرفته شده که به شکل رایگان بوده و با آزمون اختصاصی پذیرش می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: این دانشگاه حدود ۱۸ سال است که فعالیت می‌کند و آقای فقهی‌زاده از نخستین فعالان و مؤسسان است که در بخش‌های مختلف این دانشگاه استاد است.

وی در ادامه اظهار داشت: در قسمت پژوهشگاه، چهار پژوهشکده وجود دارد که بنده عهده‌دار پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) هستم، پژوهشکده‌های علوم و معارف حدیث اهل بیت(ع) زیر نظرحجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم طباطبایی، کلام اهل بیت(ع) زیر نظرحجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی سبحانیو اخلاق و روان‌شناسی زیر نظرحجت‌الاسلام‌والمسلمین پسندیدهمدیریت می‌شود.

مسعودی افزود: بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی حدیث در ایران مربوط به مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث است، برخی کتاب‌های موجود، مربوط به احادیث اهل سنت است که هیچ‌گاه وارد ایران نشده و در بخش دیگر، نسخ خطی ارزشمندی هم موجود است.

وی خاطرنشان کرد: انتشارات و چاپ‌خانه دارالحدیث تا به امروز حدود ۵۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است که عددی کم‌نظیر در انتشار آثار رشته تخصصی حدیث است، دارالحدیث نشر جدیدی هم تأسیس کرده که کتب مخصوص فرهنگ عمومی را منتشر می‌کند.

قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث گفت: در بخش نرم‌افزاری، لوح فشرده‌هایی در زمینه احادیث منتشر کرده‌ایم که مجموع آثار ما را تا حدود دو سال اخیر در خود جای داده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در بخش تفسیر، مجموعه "پرتویی از تفسیر اهل بیت(ع)" از آثاری است که حدود ۴ سال است در حال گردآوری آن بوده و در آستانه چاپ جلد نخست آن هستیم، این جلد فقط درباره نصف سوره مبارکه حمد است، جلد دوم نیز تفسیر ادامه این سوره مبارکه و آیات ابتدایی سوره بقره خواهد بود.

مسعودی در پایان، گفت: در این تفسیر، همه احادیث را می‌بینیم و آن‌هایی که مستند و محکم است را در آثار می‌آوریم، برخی احادیث هم ممکن است غلط یا ضعیف باشند، اما به دلیل اهمیتی که دارند در آثار آورده می‌شوند و در عین حال، آن‌ها را نقد می‌کنیم و توضیحاتی پیرامون آن‌ها داده می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :