تاريخ : چهارشنبه 1396/11/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 62954
نشست آموزش فلسفه اخلاق براي كودكان در قم برگزار مي‌شود

نشست آموزش فلسفه اخلاق براي كودكان در قم برگزار مي‌شود

عضو هيأت علمي پژوهشگاه قرآن و حديث از برگزاري نشست آموزش فلسفه اخلاق براي كودكان در 25 بهمن امسال در قم خبر داد.

محمدجواد موحدیامروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، با اشاره به اهمیت نشست آموزش فلسفه اخلاق برای کودکان اظهار کرد: هدف این نشست در واقع تقویت تفکر و اندیشه‌ورزی در کودکان است، با توجه به فعالیت در زمینه اخلاق بر اساس منابع اسلامی ایده فلسفه اخلاق برای کودکان مطرح شد تا برنامه‌ای برای رشد تفکر اخلاقی کودکان در سنین مختلف اجرا شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه با توجه به گروه سنی مخاطبان، محتوا برای یادگیری فلسفه اخلاق بر مبنای رشد تفکر اخلاقی فراهم می‌شود گفت: تصمیم‌گیری و انتخاب در این برنامه با خود افراد است و اینکه هیچ چیزی به اجبار به کودکان در رده‌های سنی مختلف آموزش داده نمی‌شود بلکه شرح مبانی و بیان زوایای مختلف به اندیشه‌ها و تفکرات کمک می‌کند تا بهترین انتخاب و تصمیم را از نظر اخلاقی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده هدی جامعة الزهرا و دانشگاه فرهنگیان قم نسبت به برگزاری این نشست اقدام کردند و متولی بخش علمی و محتوایی این نشست پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث است.

موحدی از برگزاری نشست علمی آموزش فلسفه اخلاق برای کودکان روز چهارشنبه ۲۵ بهمن امسال خبر داد و افزود: احمد آقاجانی عضو هیأت علمی گروه تربیت حرفه‌ای دانشگاه فرهنگیان در این نشست به ایراد سخنرانی می‌پردازد و بنده به عنوان سخنران دیگر این نشست هستم.

وی یادآور شد: نشست علمی آموزش فلسفه اخلاق برای کودکان روز چهارشنبه ۲۵ بهمن امسال ساعت ۱۶ در سالن آمفی تئاتر طبقه سوم ساختمان شهید بهشتی جامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به برگزاری چنین نشست‌هایی در پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: تاکنون دو نشست درباره چرایی و چگونگی فلسفه اخلاق برای کودکان و دیگری در زمینه انتخاب مبانی اخلاقی در فلسفه اخلاق برای کودکان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش‌هایی مانند درآمدی بر اخلاق وکالت، اخلاق کاربردی اسلامی، اخلاق ازدواج و اخلاق امر به معروف و نهی از منکر در حال انجام است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :