تاريخ : پنج شنبه 1396/12/10
کد خبر: 63274

خط حزب‌الله ۱۲۳ | محکم‌تر از فولاد

صدوبیست‌وسومین شماره از نشریه خط حزب‌الله با مطلبی با عنوان «محکم‌تر از فولاد» عنصری که اسیر وضع موجود نمی‌شود و با امید و تلاش، کار انقلاب را به پیش می‌برد، منتشر شد.

صدوبیست‌وسومین شماره از نشریه خط حزب‌الله با مطلبی با عنوان «محکم‌تر از فولاد» عنصری که اسیر وضع موجود نمی‌شود و با امید و تلاش، کار انقلاب را به پیش می‌برد، منتشر شد. در بخشی از متن چنین می‌خوانیم: انقلاب اسلامی سال ۵۷ آغاز شد نه تمام. «بعضی خیال می‌کنند انقلاب فقط سال ۵۷ بود و تمام شد؛ این خطا است. انقلاب در سال ۵۷ شروع شد، نه اینکه تمام شد؛ آغاز تغییر، آغاز حرکت اصلاحی در جامعه در سال ۵۷ اتّفاق افتاد... بتدریج این حرکت باید عمیق‌تر، وسیع‌تر، گسترده‌تر، خردمندانه‌تر ادامه پیدا کند، نه اینکه متوقّف بشود.»(۱۳۹۶/۱۱/۲۹) پس اگر قرار است این انقلاب همچنان حرکت کند و حرکتش هم عمیق‌تر و وسیع‌تر و گسترده‌تر شود - که شده است -، نیازمند "نیروی محرکه‌ای" است، و نیروی محرکه‌ی این انقلاب هم "زبر الحدید"هایی از نسل حدادیان‌اند. نسلی که رهبر انقلاب در وصف آنان می‌فرمایند...

 «همه داستان از یک اعتماد شروع شد» عنوان گزارش این هفته، برگرفته از جمله‌ی ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی است که در "اجلاس سران آس هآن" در اواخر جولای ۱۹۹۷، و هم در "اجلاس مشترک صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی" در هنگ‌کنگ در سپتامبر ۱۹۹۷ آن را بیان کرد. این گزارش به بحران اقتصاد مالزی و چگونگی حل این بحران و سرمایه‌گذاری خارجی به‌عنوان فرصت و یا تهدید می‌پردازد.

۲۹ بهمن‌ماه، رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان، کلیدواژه‌ای را به‌کار بردند به نام «نظام امت-امامت». جالب آنکه رهبر انقلاب، ۴۳ سال پیش، در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد، ذیل سلسله جلساتی پیرامون طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن، چندین جلسه نیز درباره‌ی موضوع "ولایت" سخنرانی کرده بودند. نظر به اهمیت این موضوع، و با توجه به طرح مجدد آن توسط رهبر انقلاب، خط حزب‌الله در چندین شماره، بخش‌های مهمی از آن را منتشر می‌کند.

به‌مناسبت رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز کوچک امام» ستون معرفی کتاب این هفته‌ی نشریه خط حزب‌الله به این کتاب اختصاص یافته است. کتاب خاطرات مهدی طحانیان، آزاده‌ی دفاع مقدس را روایت می‌کند. روایتی که از کودکی طحانیان و وقوع انقلاب و تلاش‌های او در ده سالگی با تعطیل کردن مدرسه و شرکت در راهپیمایی و تظاهرات ضد طاغوت آغاز می‌شود و در ادامه به اصرارها و تلاش‌های آگاهانه‌ی او برای اعزام به جبهه‌های نبرد می‌پردازد.

اگر عقلانیت در تشخیص عدالت نبود، انسان دچار گمراهی می‌شود، دو دلیل برای تغییرات اخیر گزارش نظامی در عربستان، عامل بقای جریان شیعه در طول تاریخ چه بوده است؟، اگر جوان‌های شما نبودند، وضع ایران بدتر از لیبی و سوریه بود، حرف خیرخواهت را قبول کن حتی اگر تلخ باشد، اگر از خود مراقبت نکنیم منحرف می‌شویم، انسان وقتی از لحاظ عاطفی صحیح بار خواهد آمد که در خانواده تربیت شود، کار را بایستی به‌صورت پیگیر دنبال کرد و از آن مأیوس نشد و... عناوین بخش‌های دیگر نشریه خط حزب‌الله است که مخاطبین گرامی می‌‌توانند با مراجعه به نشریه این مطالب را مورد مطالعه قرار دهند.

 صدوبیست‌وسومین شماره‌ی خط حزب‌الله به روح پرفتوح شهید محمد ابراهیم همت تقدیم شده‌ است.

 نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر روی خروجی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.

منبع :KHAMENEI.IR
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :