مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : آبشار معرفت
پديدآورنده : عبد الهادی مسعودی
پديدآورنده : مهدی غلامعلی
پديدآورنده : مرتضی خوش نصیب
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : دارالحدیث و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1397 ش
تعداد جلد : 3
تعداد صفحه : 224 + 244 + 194
قطع : رقعی
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

آبشار معرفت

سه جلد شرح حدیث ویژه ی پایوران، بانوان و جوانان در ارتش جمهوری اسلامی

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهت عمل به حدیث شریف نبوی «ثقلین» و همچنین ترویج معارف نورانی پیامبر خاتم(ص) و اهل بیت بزرگوارش در تعامل با مؤسسه دار الحدیث اقدام به چاپ سه جلد کتاب حدیث با عنوان «آبشار معرفت» برای سه گروه از مخاطبان (کارکنان پایور، خواهران شاغل و همسران کارکنان، جوانان شامل دانشجویان و دانش آموزان مقطع دبیرستان و سربازان) کرده است.

وجه مشترک هر سه جلد کتاب، احادیث مربوط به مبحث «خداشناسی» است که در بخش نخست آنها درج شده و در ادامه با توجه به نیاز مخاطبان هر کتاب، سرفصل های متفاوتی قرار داده شده است.

محتوای جلد اوّل، به قلمحجت الاسلام عبدالهادی مسعودیاحادیثی است که برای «کارکنان پایور» در تعالی مسیر زندگی و مسئولیتشان نسبت به همسر، فرزندان و حفظ و حراست از نظام مقدس اسلامی، بسیار مفید است.

جلد دوم، به قلمحجت الاسلام مهدی غلامعلیبرای بانوان است و شیوه صحیح همسرداری و تربیت فرزندان و وظایفشان در فعالیت های اجتماعی را به آنان یادآوری کرده است.

امّا در جلد سوم، به قلمحجت الاسلام مرتضی خوش نصیبروی سخن آن با «جوانان» است و آنها را در شناخت وظایفشان نسبت به پدر و مادر، جامعه و محیط کار راهنمایی می کند.

ویژگی بارز این کتاب ها این است که احادیث انتخاب شده برای افراد مختلف در طول دوران زندگی یا در روابط اجتماعی شان مفید است و شرح و تفسیر ساده و مختصری که در ذیل احادیث آورده شده، مخاطب را به درک اصل معنای حدیث رهنمون می کند.