21
گفتگو ها و گفتارها درباره کليني و الکافي

پيام مقام معظّم رهبرى به كنگره بين المللى بزرگداشت ثقة الاسلام كلينى

بسم اللّه الرحمن الرحيم
اقدام جناب آقاى رى شهرى و مؤسسه دار الحديث ، در تجليل از شخصيت شيخ كلينى ـ رضوان اللّه تعالى عليه ـ و كتاب شريف كافى ، شايسته سپاس و قدردانى است .
كتاب كافى ، در دوره اى هزار و صد ساله ، از وفات مرحوم كلينى در 329 هجرى تا روزگار ما ، بيش از هزار سال است كه مرجعيّت علمى دارد و بين جوامع شيعه ، دست به دست مى گردد و هرگز هيچ فقيه ، متكلّم يا مفسّر شيعه ، از آن ، مستغنى نبوده است . با وجود اين و با وجود چاپ هاى متعدّدى كه از اين كتابْ انجام گرفته ، تاكنون ، حقّ آن ادا نشده بود و به نظر اين جانب ، چاپ عرضه شده به مناسبت اين كنگره ، به خاطر تصحيح فنّىِ بسيار خوب ، مراجعه دقيق به نسخه هاى اصلى ، ذكر گسترده نسخه بدل ها ، جدا كردن اَسانيد از متن روايات و مزاياى ديگر ، اثر برجسته و ارزشمندى است كه با سليقه به كار رفته در آن ، اِن شاء اللّه يادگارى ماندگار خواهد بود .
شخصيّت شيخ كلينى رحمه الله نيز شخصيت علمى بارز و برجسته اى است . او در هر دو حوزه رى و بغداد ، سال هاى زيادى را به علم آموزى و اخذ حديث از محضر اساتيد و مشايخى كه شمار آنها بيش از پنجاه تن است ، سپرى كرد و از ديگر سو ، به تربيت گروه بزرگى از طالبان علم و معارف مكتب اهل بيت عليهم السلام پرداخت كه خود ، گواهى بر


گفتگو ها و گفتارها درباره کليني و الکافي
20
  • نام منبع :
    گفتگو ها و گفتارها درباره کليني و الکافي
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1389
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 99204
صفحه از 422
پرینت  ارسال به