مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : از محضر رضا(ع)
پديدآورنده : میرناصر بوذری
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : تهران
ناشر : نشر عابد
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1380 ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 336
قطع : رقعی
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

از محضر رضا(ع)

کتاب، شرح و تفسیر دعای مربوط به امام زمان (عج) است.

کتاب، شرح و تفسیر دعای مربوط به امام زمان (عج) است. بر اساس روایاتی، امام رضا(ع) به صحابی وفادار خود، یونس بن عبدالرحمان، دعایی را تعلیم داد و آن را به رسم امانت، نزد وی سپرد تا مؤمنان با شناخت و انس با آن، حامی امامت امام زمان (عج) در عصر غیبت باشند.

در این کتاب، ضمن نقل دعای یاد شده، فراز به فراز آن ترجمه، سپس به تفسیر و توضیح آن پرداخته شده و ضمن بهره گیری از آیات و روایات، تلاش شده است تا با نقل روایاتی از امام رضا(ع)  بر غنای بحث، افزوده شود.

نکات مطرح شده در این دعا که در کتاب مفاتیح الجنان نیز، پس از دعای «عهد» ذکر شده، محفوظ ماندن و سلامتی امام زمان(عج) و نابودی دشمنان آن حضرت و تبیین مقام و جایگاه امامت است. نویسنده، همچنین با نقل روایت هایی از امام رضا(ع) به جایگاه امامت، فضایل غدیر، فضایل اهل بیت(ع)، مقام امام علی(ع) و مراد از ثارالله پرداخته و ثارالله را شهیدی دانسته که بهای قطرات خونش تنها ذات اقدس الاهی است.

نویسنده، همچنین با اشاره به مصایب ائمه(ع)، عبارت «و الوتر الموتور» را شرح کرده و امام حسین(ع) را در میان امامان معصوم از جهت ابعاد مصیبت ها و ناگواری ها بی همتا معرفی کرده است.