تاريخ : پنج شنبه 1397/5/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 66903
جهانیان را با معارف نورانی اهل بیت(ع) آشنا کنید

جهانیان را با معارف نورانی اهل بیت(ع) آشنا کنید

آیت الله ری شهری در دیدار جوانان خارجی معارف اسلامی: پیام‌آور معارف اهل بیت (ع) به مردم باشید و جهانیان را با این معارف نورانی ـ که همان معارف قرآن است ـ ، آشنا کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ،آیت‌الله محمدی ری شهریدر دیدار جوانان خارجی که برای دوره کوتاه مدت آشنایی با معارف دینی به ایران آمده بودند، گفت:

هدف اصلی موسسه دارالحدیث، تلاش برای پاسخگویی به رهنمود بسیار مهم و سرنوشت ساز امام هشتم علیه السلام است که در پاسخ به این پرسش که چگونه می توان «امر» شما را احیاء کرد، فرمودند، علوم ما را فراگیرند و آن را بیاموزند و مردم را با زیبایی های کلام ما آشنا کنند.[۱]

رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث تصریح کرد:

«امام رضا علیه السلامدر ادامه ی حدیث مطلب بسیار مهمی را فرموده اند: تنها راه جهانی کردن معارف اهل بیت(ع) آشناکردن جهانیان با زیبایی های کلام اهل بیت علیهم السلام است که اگر با سخن ما آشنا شوند از مکتب اهل بیت(ع) پیروی خواهند کرد.»

آیت‌الله محمدی ری شهری با تأکید بر اینکه معارف اهل بیت(ع) چیزی جز معارف قرآنی نیست، بیان کرد:

«احادیث کلید فهم قرآن کریم است زیرا تنها راه آشنایی با معارف عمیق قرآن بهره‌گیری از رهنمودهای اهل بیت(ع) است که بر اساس همین نگاه، دانشگاه قرآن و حدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث و زیر مجموعه‌های آن شکل گرفته است.»

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث مهم‌ترین دستاوردهای این مجموعه  را پرورش نیروهای کارآمد و جوان و همچنین اساتید مجرب در حوزه‌ی قرآن و حدیث برشمرد.

آیت الله ری شهری، ترجمه آثار و تالیفات علوم حدیث به دیگر زبان ها را زمینه ی جهانی سازی علوم قرآن و حدیث برشمرد و همچنین تبادل علمی با دانشگاه‌های خارجی را از دیگر اهداف دانشگاه قرآن و حدیث خواند.

گفتنی است، ۴۶ نفر از جوانان کشورهای مختلف انگلیسی زبان که برای گذرندان دوره معارف اسلامی در دوره های آموزشی مدینة العلم  و باب العلم فدراسیون بین المللی خوجه شرکت کرده بودند، به همت امور بین الملل دارالحدیث، مردادماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله محمدی ری شهری، از سخنان ایشان بهره مند شدند.

دانشجویان جوان پس از این دیدار، از نمایشگاه کتاب و کتابخانه تخصصی علوم حدیث بازدید کردند.


[۱]«عبد السّلام بن صالح الهرويّ :سَمِعتُ أبَا الحَسَنِ الرِّضا عليه السلام يَقولُ : رَحِمَ اللَّهُ عَبداً أحيا أمرَنا! فَقُلتُ لَهُ : فَكَيفَ يُحيي أمرَكُم؟ قالَ : يَتَعَلَّمُ عُلومَنا ويُعَلِّمُهَا النّاسَ ؛ فَإِنَّ النّاسَ لَو عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لَاتَّبَعونا .
عبد السلام بن صالح هروى - : از امام رضا عليه السلام شنيدم كه مى‏‌فرمود : «رحمت خدا بر آن بنده‏‌اى كه امر ما را زنده كند!» .
گفتم : چگونه امر شما را زنده كند؟
فرمود : «علوم ما را فراگيرد و آنها را به مردم بياموزد ، زيرا اگر مردم زيبايى‌‏هاى سخنان ما را مى‌‏دانستند ، از ما پيروى مى‏‌كردند» .

عيون أخبار الرضا عليه السلام : ج‏۱ ص‏۳۰۷ ح‏۶۹

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :