مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : أعلام الهدایه: محمد المصطفى خاتم الانبیاء(ص)
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : مجمع جهانی اهل بیت(ع)
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1422 ق
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 248
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

أعلام الهدایه: محمد المصطفى خاتم الانبیاء(ص)

کتاب از جمله مجموعه هایی است که مجمع جهانی اهل بیت(ع) جهت معرفی چهارده معصوم فراهم آورده و در آن سعی شده است تا شخصیت پیامبر را به گونه ای موجز و با کاربرد عملی معرفی نماید.

کتاب از جمله مجموعه هایی است که مجمع جهانی اهل بیت(ع) جهت معرفی چهارده معصوم فراهم آورده و در آن سعی شده است تا شخصیت پیامبر را به گونه ای موجز و با کاربرد عملی معرفی نماید. این اثر، با عبارات روان و به دور از مباحث حاشیه ای و حتی بی آنکه به نقل قول های مستقیم تاریخی و یا حدیثی بپردازد، نوشته شده و در عین حال بخش هایی که نیاز به ذکر مأخذ داشته، مستندنگاری شده است.

کتاب با مقدمه ای درباره روش قرآن در ارائه گزارش های تاریخی و ذکر سیره شروع می شود و در آن هدف قرآن که هدایت گری است یادآوری شده و اینکه قرآن برای رسیدن به این هدف راه های گوناگونی را به کار گرفته و عقل و عقلا را مخاطب قرار داده و برای انسان افق های جدیدی گشوده است. اصول قرآن در روش تاریخی اش، حق، علم، گزارش مستقیم از حوادث و احاطه همه جانبه بر رخدادها، معرفی شده است.

کتاب، دارای پنج باب است:

در باب اول درباره روش تاریخ نگاری قرآن، مروری بر حیات پیامبر(ص)، سنت، وحی و جلوه هایی از شخصیت پیامبران به بحث گذاشته شده است.

باب دوم از دوران کودکی تا ازدواج پیامبر را به خود اختصاص داده و باب سوم درباره بعثت و مراحل رسالت پیامبر، و موضع بنی هاشم درباره پیامبر و سال های گشایش کار رسالت پیامبر در مکه تا هجرت است.

باب چهارم مربوط به حضور پیامبر در مدینه و رخدادهای اوایل حضور پیامبر در آن شهر از قبیل مؤاخات، بنای مسجد، معاهدات و جنگ های عمده پیامبر است.

باب پنجم فتح مکه و مقدمات آن، و گسترش دعوت اسلامی به خارج از مرزهای جزیرة العرب و پاکسازی شبه جزیره از بت پرستی و آخرین روزهای حیات پیامبر و رخدادهای آن است و در همین فصل، برخی از معالم و تراث پیامبر نیز معرفی شده است.

ترجمه
پیشوایان هدایت: خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی(ص)، سید منذر حکیم با همکاری عدی غریباوی، مترجم: عباس جلالی، قم، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، چاپ اول، ۱۳۸۴ ش، ۲۵۹ ص، وزیری