تاريخ : یکشنبه 1397/7/8
کد خبر: 67242

انتشار ۲۳ اثر در مورد سیره اهل بیت(ع)

مدیرگروه سیره اهل بیت(ع) پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌ بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از انتشار ۲۳ اثر در مورد سیره اهل‌ بیت(ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ذاکری، مدیرگروه سیره اهل بیت(ع) پژوهشکده تایخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه این پژوهشکده دارای سه گروه تشیع، تمدن و فرهنگ اسلامی و سیره اهل بیت(ع) است، گفت:
در بخش سیره اهل بیت(ع)، توجه به زمان زیست ائمه(ع) و وضعیت سیاسی و اجتماعی دوران ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: ارائه الگو به جامعه، خرافه‌زدائی از باورها در مورد معصومان(ع)، پژوهش در سیره و بررسی و نقد روایات ناهمگون در مورد معصومین(ع) از جمله کارها و اهدافی است که در این گروه صورت می‌گیرد.

ذاکری با بیان اینکه ۲۳ اثر توسط این پژوهشکده منتشر شده است، تصریح کرد: فقرزدائی در سیره معصومان(ع)، سیره معیشتی، سیره معصومین(ع) در کتب اربعه از جمله آثاری است که برای چاپ ارسال شده است و تا آخر امسال نشر خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تا دو ماه آینده مراحل پایانی این کتب انجام می‌شود، افزود: نزدیک به ۲۰ طرح دیگر از جمله ارزیابی روایات و منابع امامیه در مورد زندگی ائمه(ع) نیز در دستور کار است که در سال‌های آینده در قالب کتاب منتشر می‌شود.

منبع :ایکنا
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :