مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : امیرالمؤمنین(ع)
پديدآورنده : سید علی اکبر قریشی
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : تهران
ناشر : دارالکتب الاسلامیة
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1379ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 352
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

امیرالمؤمنین(ع)

اثری است در هفت قسمت که در آنها فضایل و مناقب و قضاوت ها و برخی از رخدادهای زندگی امیرمؤمنان با بهره گیری از متون تاریخی، حدیثی و تفسیری نگارش و تشریح شده است.

اثری است در هفت قسمت که در آنها فضایل و مناقب و قضاوت ها و برخی از رخدادهای زندگی امیرمؤمنان با بهره گیری از متون تاریخی، حدیثی و تفسیری نگارش و تشریح شده است. این اثر که دارای حکایت و داستان هایی از امام علی(ع) (۱۲۰ داستان) در ابعاد گوناگون شخصیت آن حضرت، اعم از عقیده، اخلاق، قضاوت، جنگ، غیب دانی و قرآن است، با هدف دسترسی آسان و آشنا کردن خوانندگان به فضایل و مناقب امام نگاشته شده است.

بخش نخست کتاب، رخدادهایی مربوط به امیر مؤمنان در مکه است که تولد امام در کعبه، شخصیت ابوطالب، درگذشت مادر علی(ع)، حدیث یوم الدار و ماجرای لیلة المبیت را در برمی گیرد.

در بخش دوم، رخدادهای مربوط به حضور امام در مدینه، شرکت امام در جنگ های پیامبر و سخنان آن حضرت در باره امام گزارش شده است.

بخش سوم، شامل قضایایی است که در زمان خلفا برای امام علی پیش آمده است، مانند دفن فاطمه(س)، ماجرای فدک، تبعید ابوذر، دفن سلمان فارسی، امام در شورای خلافت و حدیث مناشده.

فصل دیگر، در رخدادهای دوران خلافت امیر مؤمنان از قبیل جنگ جمل، جنگ صفین، دومة الجندل، خوارج و رفتارهایی از امام علی می باشد. غیبگویی های امام و قضایای مربوطه و قضاوت های آن حضرت، بخش دیگر مطالب کتاب است.

واپسین قسمت کتاب در فضایل امیر مؤمنان و نقل ماجراهایی شگفت در باره آن حضرت و ماجرای شهادت آن حضرت می باشد.