مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : راه محمد(ص)
پديدآورنده : عباس محمود عقاد
مترجم : اسدالله مبشری
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : تهران
ناشر : علمی فرهنگی
نوبت چاپ : هشتم
تاریخ انتشار : 1378ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 195
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

راه محمد(ص)

پژوهشی است تحلیلی در باره شخصیت و سیره پیامبر(ص).

پژوهشی است تحلیلی در باره شخصیت و سیره پیامبر(ص). این اثر بجز چند مورد که بر خلاف منابع اصیل اسلامی است، از بهترین آثار در زمینه شخصیت، سیره و سرگذشت رسول اکرم است. مؤلف در این اثر، با استناد به شواهد و دلایل عقلی به بیان وقایع تاریخی صدر اسلام پرداخته و به گزارش های تاریخی از منابع آن اقدام نکرده و صرفا به نوشته های خود و تحلیل آنها بسنده کرده است. نام اصلی کتاب عبقریه محمد، است که مترجم آن را به راه محمد ترجمه کرده است.

در این کتاب، نویسنده با مدارک مسلم تاریخی و دلایل عقلی، به ایراد کشیشان و نویسندگان اروپا، در باره اسلام و آورنده آن، پاسخ می گوید و پس از مقدمه، شخصیت حضرت محمد(ص) را در چهارده فصل با عنوان های زیر تشریح می کند:

تولد پیامبر، محمد کامل ترین دعوت کننده جهان، کمال جنگی محمد(ص)، کمال سیاسی محمد(ص)، کمال اداری محمد(ص)، محمد بلیغ، محمد صدیق، محمد رئیس، شوهر، پدر، سید، عابد، رجل و محمد در تاریخ.

نویسنده، در این اثر کوشیده است تا با ارائه توضیح هایی در باره جنگ های مهم اسلامی، و ذکر خصوصیات زندگانی پیامبر(ص) خواننده را قانع سازد.

این کتاب در سراسر اقلیم عربی زبان، از طرف کلیه مردمی که اهل مطالعه، و دارای حیات مشترک عقلی بوده اند، مورد قبول قرار گرفته و از این رو در مدت کوتاهی چندین بار به چاپ رسیده است. ترجمه فارسی کتاب در دو برهه انجام یافته است. بخشی از آن در ۱۳۲۷ و بقیه آن در ۱۳۳۲ صورت گرفته که با مقدمه ای از مترجم در باره شخصیت پیامبر(ص) و اوضاع حجاز پیش از اسلام همراه است.