تاريخ : پنج شنبه 1397/9/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 67678
شهدا، مایه برکتی افزون برای مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث هستند

شهدا، مایه برکتی افزون برای مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث هستند

آیت الله محمدی ری شهری در مراسم چهارمین یادواره دو شهید گمنام دفاع مقدس مدفون در مؤسسه دارالحدیث، گفت: شهدا، مایه برکتی افزون برای مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، آیت الله ری شهری تصریح کرد: حضور مطهر شهیدان در این موسسه نورانی و متعلق به خاندان رسالت، حقیقتا مایه ی برکت است و امیدوارم به برکت حضور این ابدان مطهره در کنار دانشگاه قرآن و حدیث کسانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند خصوصا بسیجیان آینده موفق و پرثمری داشته باشد و خدمت گذار این نظام واهل بیت باشند و همچنین خدمت گذار مردم باشند.

وی افزود: امیدواریم در خدمت نظام و رهبری باشیم تا این امانت را به صاحب اصلی خود برگردانیم .

آیت الله ری شهری با تاکید بر اهمیت مسئله شهادت در اسلام، روایتی از پیامبر گرامی اسلام نقل کرد که می فرماید: هر کس از دنیا برود اگر مقام بالایی داشته باشند، چون داخل بهشت شد دیگر دوست ندارند به این دنیا برگردد، فقط یک دسته از مردم هستند آن ها می خواهند بازگردند، آنها چه کسانی اند؟ آنها همین شهداء هستند که آرزو دارند یک بار و حتی ده بار دیگر بازگردند تا دوباره افتخار شهادت نسیبشان شود زیرا که می دانند، خداوند چه لطفی در حق شهدا خواهد کرد.

آیت الله ری شهری با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر افزود: آن حضرت در نامه ای به مالک می نویسد: از خدا برای خودم و تو "سعادت وشهادت" می خواهم و این دو بزرگوار در نهایت به شهادت رسیدند.

در ادامه این مراسم  که  روز سه شنبه ۱۳ آذرماه با حضور دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث، پژوهشگاه قرآن و حدیث و اقشار مردم در کنار مزار دو شهید مدفون در مؤسسه دارالحدیث برگزار شد،  سردار کاجی به بیان خاطرات رشادت دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :