تاريخ : سه شنبه 1397/9/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 67761
حضرت معصومه (س) مصداق عینی و طلایه‌ دار معیت با صادقان است

حضرت معصومه (س) مصداق عینی و طلایه‌ دار معیت با صادقان است

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی گفت: حضرت معصومه(ع) به قدری در معیت با معصومیت پیشرفت کرده و به مقامی رسیدند که امام معصوم حضرت موسی کاظم(ع) به او می‌فرماید که فکر، اندیشه و ذهن او با ما سنخیت دارد و خطاب به حضرت می‌فرمایند: «ابوک بفداک».

به گزارش روابط عمومی آستان مقدسحضرت عبدالعظیم(ع)، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی استاد حوزه علمیه به مناسبت شب وفاتحضرت معصومه(س)در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخت و درباره آیه ۱۱۹ توبه «یا ایها الذین امنو اتقوالله و کونوا مع الصادقین»، گفت: این آیه شریفه که به معیت و همراهی معروف است، یکی از آیات ولایت و امامت در قرآن است که در آن خداوند دو عنصر تقوا و معیت با صادقین را در دستور کار بندگان قرار داده است.

وی با استناد به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه منظور از صادقان ائمه معصومین(ع) هستند، عنوان کرد: بیش از یک سوم قرآن به بیان سیره علمی و عملی پیامبران الهی می‌پردازد، پیامبران کسانی هستند که خداوند آنها را هدایت کرده است، با داستان پیامبران خداوند می‌خواهد سیره زندگی انسان‌های صالح و راست‌کردار را به ما آموزش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی افزود: پیامبر(ص) درباره صادقان می‌فرمایند صادقان به طور عام پیامبران و به طور خاص ائمه معصومین(ع) هستند، مومنان واقعی نباید از آنها جدا شوند و باید در معیت آنها حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره مجدد به روایتی از پیامبر(ص) مبنی براینکه صادقان کسی جز ائمه معصومین(ع) نیستند، تاکید کرد: اگر می‌خواهید در عرصه بندگی و تقوا کار شما نتیجه داشته باشد همراهی با صادقان داشته باشید.

وی با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س)، بیان کرد: حضرت معصومه(س) مصداق عینی و طلایه‌دار معیت با صادقان است، کما اینکه حضرت زینب(س)، حضرت عباس(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از جمله طلایه‌داران همراهی با صادقان هستند که خود را به مرزهای معصومیت رساندند. آنها تحت جاذبه‌های دنیایی نبودند و دعوت به خدا و اولیاء الهی داشتند، به همین دلیل از ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ثواب زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) امید می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی با بیان اینکه امام معصوم(ع) به واسطه جایگاهی که دارد حق ندارد خود را فدایی غیرمعصوم(ع) بیان کند، اظهار کرد: حضرت معصومه(ع) به قدری در معیت با معصومیت پیشرفت کرده و به مقامی رسیده که امام معصوم حضرت موسی کاظم(ع) به او می‌فرماید که فکر، اندیشه و ذهن با او با ما سنخیت دارد به همین دلیل خطاب به حضرت معصومه(س) می‌فرمایند «ابوک بفداک».

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت نامه حضرت معصومه(س) و حضرت عباس(ع) از ناحیه معصوم(ع) صادر شده است، گفت: تمام سلام ها و دعاهای زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) استجابت دارد، امام رضا(ع) فرمودند کسی که خواهرم حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کرده باشد گویا مرا زیارت کرده و بهشت بر او واجب می‌شود، برای زائر امام رضا(ع) وعده بهشت قطعی است و حتی مراتب بالاتر بهشت را طلب می‌کند.

وی افزود: شاید محبان گناهکار ائمه معصومین(ع) سختی‌های جان کندن، برزخ و ۵۰ هزار سال قیامت را داشته باشند اما ائمه معصومین(ع) به واسطه همین حب اجازه نمی‌دهند که آنها جهنمی شوند، در روایات مراتب و درجات بهشت به میزان نصیب هر کس از سرچشمه بی‌مثال کوثر بستگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی ادامه داد: پیامبران و ائمه معصومین(ع) دعوت کننده به سوی خدا هستند که پیروان خود را از دنیای فانی، هنگامه سخت جان دادن، برزخ و قیامت عبور داده و آنها را به بهشت می‌رسانند. اگر انسانی که خداوند از روح خود در او دمیده و با مرگ به عالم ابدی می رسد حواس خود را در چند روز دنیا جمع نکند سوار قطار شیطان شده و قعر جهنم جایگاه او خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بهشت به سه دسته بهشت اعمال، اخلاق و ذات یا لقاء‌الله تقسیم می‌شود، گفت: پایین‌ترین درجات بهشت اعمال است، کسانی که در معیت با اولیاء الهی کم بگذارند ظرفیت رسیدن به بهشتی که ائمه معصومین(ع) در آن قرار دارند را پیدا نکرده و در درجات پایین بهشت باقی می‌مانند.

وی افزود: جنات نعیم همان بهشت ولایت است که ائمه و اولیاء الهی در آنجا حضور دارند و آن برای کسانی است که اهل سرعت و سبقت در معیت با معصومین(ع) بودند که به آنجا می‌رسند و مقربان درگاه الهی می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در پایان خاطرنشان کرد: هر کس توفیق زیارت حضرت معصومه(س) را پیدا کند بهشتی می‌شود اما برای رسیدن به مراتب بالای بهشت باید طبق زیارت حضرت معصومه(س) از خداوند طلب کنیم که ما را در کنار آنها داخل بهشتی که آنان قرار دارند محشور کند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :