مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : الدر النظیم فی مناقب الائمة اللهامیم
محل نشر : قم
ناشر : انتشارات جامعه مدرسین
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1420ق
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 832
قطع : وزیری
زبان : عربی
جستجو در Lib.ir

الدر النظیم فی مناقب الائمة اللهامیم

کتاب، در شرح حال، مناقب و فضایل چهارده معصوم به ترتیب از رسول خدا تا امام مهدی (عج) است.

کتاب، در شرح حال، مناقب و فضایل چهارده معصوم به ترتیب از رسول خدا تا امام مهدی (عج) است. در این اثر که با بهره بری از منابع معتبر روایی و تاریخی شیعه و سنی تدوین شده، به تبیین و تشریح سیر زندگی رسول خدا و فاطمه زهرا و علی بن ابی طالب، و یازده فرزند معصوم او و پاره ای از حوادث زندگی آنان پرداخته شده است.

نویسنده، در معرفی هر یک از ائمه(ع)، علاوه بر ذکر نام، کنیه، نام پدر و مادر، همسر و فرزندان و تاریخ تولد و رحلت و مصائب آنان و پاره ای از سخنان و معجزات و چگونگی و دوران امامت، اشعار و آیات مربوط به آنها را نیز، آورده است.

بیان ماجرای اسراء و معراج و هجرت رسول خدا و چگونگی آنها و معجزه ها و غزوه های او، و فضایل و معجزه ها و خلافت و جنگ های سه گانه امام علی(ع) و حوادث مربوط به آنها و شهادت امام و خطبه حضرت زهرا و قیام و شهادت امام حسین و قضایایی که در این حادثه به وقوع پیوسته و بحثی پیرامون فایده وجود امام معدوم(ع)، بیشترین مطالب این کتاب را به خود اختصاص داده اند.

در قسمت پایانی کتاب نیز، مطالبی پیرامون خمسه طیبه و عترت و ثقلین و دوازده نفر بودن امامان معصوم، بنی هاشم و بنی عبد المطلب بیان و آیات و روایاتی که در خصوص آنها رسیده، نقل شده است.