تاريخ : شنبه 1397/10/29 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 67974
کلام حضرت زهرا(س) نقشه راه برای پیروان مکتب تشیع است

کلام حضرت زهرا(س) نقشه راه برای پیروان مکتب تشیع است

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، در مراسم ایام فاطمیه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: کلام حضرت زهرا(س) یک نقشه راه برای پیروان مکتب تشیع است.

استاد حوزه علمیه گفت: همه نیازهای انسان به‌ وسیله خداوند حل می‌شود؛ ریشه همه مشکلات کمرنگ شدن باور انسان ها به خداوند و طلب کمک از غیر اوست.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: کلام حضرت زهرا(س) یک نقشه راه برای پیروان مکتب تشیع است.

وی با بیان اینکه کلام معصومین ترجمه آیات الهی است، ابراز کرد: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: خداوند ایمان را برای انسان‌ها قرار داد تا آن‌ها آلوده به گناه و شرک نشوند؛ انسان بدون رضایت خداوند اگر از کسی درخواست کمک کند مشرک است بنابراین تنها راه رفع مشکلات بشری متوسل شدن به خداوند است.

وی ادامه داد: انسان زمانی می‌تواند از اسباب و علل بهره ببرد و دچار شرک نشود که آن اسباب و علل را از ناحیه خداوند بداند و این نشانه ایمان است.

این کارشناس مذهبی بابیان اینکه ایمان انسان را از شرک پاک می‌کند، گفت: ازدواج باعث آرامش انسان می‌شود و این ازدواج را خداوند به بشر عطا کرد بنابراین انسان نباید صاحب اسباب و علل را فراموش کند چرا که اختیار همین اسباب و علل به دست خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری گفت: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: علم اسباب الهی است؛ انسان به‌هیچ‌عنوان نباید به علم خود مغرور شود چرا که سرچشمه علوم خداوند است بنابراین حوزویان و دانشگاهیان هرگز نباید به علومشان بنازند و تصور کنند که می‌توانند بدون اراده الهی از علمشان استفاده کنند.

وی استقامت و ایستادگی چهل ساله ملت ایران را در مقابل توطئه برخی کشورهای منحوس مانند آمریکای خبیث، اسرائیل غاصب و عربستان وهابی را عنایت الهی بیان کرد و گفت: خداوند به انقلاب اسلامی قدرت و استقامت عطا کرد برای همین قدرت یافت در مقابل جبهه استکبار مقاومت کند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه ایمان باید خالص باشد، عنوان کرد: ایمان مانع مغرور شدن ثروتمندان و ناامید شدن فقرا می‌شود. انسان مومن در همه حالات شکر خداوند را به‌جای می‌آورد و می‌داند که نسبت به مواهب و نعمات الهی مسؤول است. امروز مسؤولان باید بدانند که صندلی ریاست امانت الهی است تا به مردم خدمت کنند.

وی ادامه داد: انسان در برابر نعمات الهی نباید اهل سوءاستفاده باشد و همچنین اگر خداوند نعمتی عطا نکرد نباید نسبت به حضرت حق سوءظن پیدا کند. هر انسانی از دارایی خود خوب استفاده کند بیانگر قوت ایمان است. مسؤول اگر از امکانات بیت‌المال بیش از حد استفاده کند بیانگر ضعف ایمان اوست.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری بابیان اینکه عمر بالاترین دارایی انسان است، گفت: کسانی که در مواجه با فقر و بی‌نیازی خداوند را شکر می‌کند انسان های با ایمانی هستند.

وی ساده زیستی حضرت زهرا(س) را بهترین الگو بیان کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) از دارایی‌های خود که دختر پیامبر بودن بود هرگز به نفع خود سوءاستفاده نکردند و تنها هنگام دفاع از ولایت این مهم را به مردم متذکر شدند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه حضرت زهرا(س) در گرفتاری‌ها و دشواری‌ها اهل صبر و شکیبایی بودند، گفت: خداوند انسان را خلق کرد تا مومن شود، وجود شیطان نیز دلیلی بر تشخیص مومن از غیر مومن است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :