تاريخ : یکشنبه 1390/12/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6837
ايران، پل ارتباطي بين شبه قاره هند و ديگر مراكز اسلام است

ايران، پل ارتباطي بين شبه قاره هند و ديگر مراكز اسلام است

س از ورود اسلام به ايران ، اين كشور پل ارتباطي بين شبه قاره هند و ديگر مناطق و مراكز اسلامي گرديد و تعدادي از علما و بزرگان تابعين و راويان احاديث عازم شبه قاره هند شدند.

پایگاه حدیث نت: پس از ورود اسلام به ايران ، اين كشور پل ارتباطي بين شبه قاره هند و ديگر مناطق و مراكز اسلامي گرديد و تعدادي از علما و بزرگان تابعين و راويان احاديث عازم شبه قاره هند شدند.

«محمد امیر محمدراجا محمودآباد»، مدیر مؤسسه آموزشی «مدرسة الواعظین» در حاشیه بازدید از مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث در گفتگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، شعبه دارالحدیث، با بیان این مطلب گفت: شبه قاره هند و كشورهاي همجوار آن از جمله ايران از زمان‌هاي بسيار دور با يكديگر داراي مناسبات فرهنگي و تمدني بوده و با بسياري از دست آوردهاي علمي هند آشنايي داشته‌اند. هندي‌ ها نيز داراي تمدني كهن با قدمتي چند هزار ساله بوده‌اند كه از تمدن‌هاي ايران و بين النهرين تأثير پذيرفته‌اند.
مدیر مؤسسه آموزشی «مدرسة الواعظین»، افزود: این مؤسسه در کنار مسجد جامع شيعه در محمودآباد هند واقع شده و با هدف آموزش قرآن کریم، بیان مسائل شرعی و نشر معارف اهل بیت(ع)، تاسیس شده است.
وی در خصوص وضعیت فعلی شیعیان این منطق بیان داشت: در حال حاضر جمعيت محمودآباد، حدود دویست و پنجاه هزار نفر است که از این میان حدود چهار هزار نفر شیعه زندگی می کند. در کنار شیعیان نیز مردمانی هندو مذهب هستند.
وی با بیان فعالیت های صورت گرفته در این منطقه گفت: تعدادی از محصلان این مؤسسه پس از فارغ التحصیلی، برای امر تبلیغ به دیگر بخش ها ماموریت میابند.
وی در خصوص دروس ارائه شده در مؤسسه آموزشی«مدرسة الواعظین» گفت: ۵ كتاب به عنوان منبع اموزشی تدریس می شود. کتاب عمادالإسلام، احقاق الحق، مجمع البحرين و نهج البلاغه.
«محمد امیر محمدراجا محمودآباد»، در ادامه افزود: دنیای اسلام، امروز بیش از همیشه به اتحاد و یکپارچگی نیازمند است و معارف اهل بیت(ع)، باید در اختیار مسلمانان جهان قرار بگیرد تا از این چشمه الهی سیراب شوند.
وی در خصوص فعالیت های علمی، فرهنگی دارالحدیث گفت: طی نشستی که با مدیران این مؤسسه داشتیم مقرر شد با توجه به حضور چشمگیر شیعیان در ایالت یوپی، ارتباط تنگاتنگی برقرار شود.
گفتنی است، مدیر مؤسسه آموزشی «مدرسة الواعظین» با هدف آشنایی با فعالیت های علمی مؤسسه دارالحدیث ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ از این مؤسسه بازدید کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :