تاريخ : یکشنبه 1397/12/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 68383
کلان‌پروژه سبک زندگی بر اساس آموزه قرآن و اهل‌بیت(ع)» تألیف می‌شود

کلان‌پروژه سبک زندگی بر اساس آموزه قرآن و اهل‌بیت(ع)» تألیف می‌شود

مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن از تألیف «کلان‌پروژه سبک زندگی بر اساس آموزه قرآن و اهل‌بیت(ع)» از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی عیسی‌زاده، مدیرگروه فرهنگنامه‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در تشریح فعالیت‌های علمی خود گفت: تاکنون بیش از۵۵ جلد کتاب به صورت گروهی و فردی در قالب ۱۳ عنوان تدوین کرده که از سوی بوستان کتاب و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

وی با بیان اینکه چهار عنوان از این آثار از کلان پروژه‌های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه است که وی در تولید آن مشارکت داشته است بیان کرد: فرهنگ قرآن ۳۳ جلدی و فرهنگ‌نامه تحلیل واژگان مشابه در قرآن و فرهنگ‌نامه سبک زندگی و خانواده قرآنی از مهم‌ترین پروژه‌هایی هستند که می‌توانند در ارتقای فرهنگ قرآن در جامعه و توسعه پژوهش‌های قرآنی و رفع مهجوریت علمی قرآن نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.

عیسی‌زاده تصریح کرد: کلان‌پروژه فرهنگ قرآن تاکنون توانسته در عرصه بین‌المللی و ملی افتخاراتی همچون رتبه کتاب سال جمهوری اسلامی و کتاب سال حوزه علمیه همچنین نمایشگاه بین‌المللی قرآنی را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به ارائه آثار کاربردی قرآنی از سوی پژوهشکده اظهار کرد: با توجه به تاکید رهبر فرزانه انقلاب درباره سبک زندگی، کلان‌پروژه سبک زندگی بر اساس آموزه قرآن و اهل‌بیت ع در حال اجرا است که تاکنون هفت موضوع آراستگی، پوشش، تغذیه، خواب و بیداری، دانش‌اندوزی، سفر و مهمانی منتشر شده است.

مدیرگروه فرهنگنامه‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: بر اساس گزارش نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این آثار در کمتر از دو ماه بیشترین آمار فروش را به جهت استقبال خوب مخاطبان به خود اختصاص داده است.

وی درباره ارتقاء فرهنگ پژوهش در حوزه‌های علمیه همچنین در دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی به جهت توانمندی‌های کم نظیر در عرصه‌های گوناگون می‌تواند در ایجاد نهضت پژوهش در جامعه علمی حوزه و دانشگاه نقش مهمی ایفا کند که تحقق این امر نیاز به تدوین سیاستگذاری‌های قابل اجرا است.

عیسی‌زاده با بیان اینکه متاسفانه آن‌گونه که شایسته است فعالیت‌های بزرگترین مرکز تبلیغی و پژوهشی حوزه علمیه قم یعنی دفتر تبلیغات اسلامی معرفی نشده است بیان کرد: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب نیز در ملاقات اخیر به این امر اشاره کردند برای برطرف شدن این ضعف بزرگ باید مرکز ویژه اطلاع‌رسانی تأسیس شود.

مدیرگروه فرهنگنامه‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در پایان تأکید کرد: ارائه مباحث کاربردی، کم حجم و با طراحی‌های زیبای روی جلد می‌تواند مخاطبان بیشتری را در تهیه تولیدات پژوهشگران جذب کند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :