مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : موسوعة کلمات الامام الحسین(ع)
پديدآورنده : معهد باقر العلوم
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : دار المعروف
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1373ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 878
قطع : وزیری
زبان : عربی
جستجو در Lib.ir

موسوعة کلمات الامام الحسین(ع)

کتابی است حاوی سخنان و گفتار های امام حسین(ع)

کتابی، حاوی سخنان و گفتار های امام حسین، امام سوم شیعیان است. تا کنون کتاب های متعددی برای تدوین احادیث و سخنان نقل شده از امام سوم، حسین بن علی(ع)، تدوین شده؛ اما هیچ کدام جامعیت لازم را نداشته اند. اثر حاضر جامع ترین و دقیق ترین آنهاست که با همین انگیزه جمع و تدوین شده است. این موسوعه، افزون بر هدف یاد شده، در پی نشان دادن واقعیت های صدر اسلام به گونه درست، مبارزه با خدا اموی که در جهت محو میراث اهل بیت(ع)، می کوشید، آشکار ساختن اهداف قیام امام حسین با ارائه سخنان آن حضرت و مبارزه با تحریف واقعه عاشوراست.

مصادر کتاب را تمامی کتاب های حدیثی و تاریخی، اعم از سنی و شیعه که از امام حسین سخنی به میان آورده اند، تشکیل داده که برای تدوین این اثر، همگی آنها جمع آوری و اطلاعات آنها استخراج شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

سخنان و احادیث نقل شده از امام حسین، در دو جزء تدوین شده است. یک بخش بر حسب ترتیب تاریخی صدور آنها، دوران پیامبر(ص)، دوران امام علی(ع) دوران امام حسن(ع)، و دوران امامت خود آن حضرت و بخش دیگر به صورت موضوعی است که زیر عنوان های احکام، اخلاق، دعاها و اشعار سامان یافته است.

کتاب به شیوه حدیث نگاری با ذکر سند و متن حدیث تدوین شده و برای رعایت امانت، احادیث، مطابق مصدر آنها نقل شده و هیچ تغییری در آنها داده نشده است و هر گونه سخنی که از امام حسین در منابع از آنها گزارشی شده است ـ حتی در دوران کودکی ـ در این مجموعه گردآوری شده و از این جهت کتابی کم نظیر و برای درک درست و کامل شخصیت امام حسین بسیار ارزشمند می باشد.

این کتاب، از سوی علی مؤیدی ترجمه شده و نشر معروف و مشرقین در ۱۳۸۱، در ۹۶۰ صفحه آن را منتشر کرده است.