تاريخ : دوشنبه 1398/1/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 68589
سختی‌ها در سايه مقاومت، زمينه ساز نعمت‌های بزرگ الهی است

سختی‌ها در سايه مقاومت، زمينه ساز نعمت‌های بزرگ الهی است

آیت الله محمدی ری شهری در دیدار مسئولین و مدیران شهرستان ری گفت: با مرور حوادث سخت، طی سال های پس از انقلاب، نعمت هاى بزرگى بواسطه مقاومت و ایستادگی و پایداری مردم، و رهبری هوشمندانه امام راحل و خلف صالح آن بزرگوار، مقام معظم رهبری، حاصل گرديد.

به گزارش روابط عمومى آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ابتدای دیدار ضمن عرض تبریک سال جدید و اعیاد موالید با برکت ماه شعبان، به تناسب شرایط کشور در سال جدید و حوادث اخیر، با استناد به روایتی از امام حسن عسکری (ع) گفت:
« اگر با کُنه و حقیقت مشکلات و بلاها و سختی هایی که برای انسان و برای جامعه اسلامی رخ می دهد آشنا شویم، متوجه می شویم که خداوند در آن سختی ها، نعمتی را قرار داده است که بر مشکلات و سختی های آن احاطه دارد. »

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات و سختی های پس از انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی بود که ۸ سال بطول انجامید و طی این ۸ سال ایران در برابر همه دنیا مقاومت کرد ؛ تنها مردمی که در برابر استکبار سربلند ایستاده است، مردم ایران و جمهوری اسلامی است ؛ و در نتیجه، این سختی ها، بواسطه مقاومت وایستادگی ها به نعمت تبدیل شد، زیرا جنگ موجب تقویت قوای نظامی کشور و نیز بالارفتن روحیه مقاومت در میان مردم گردید.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با استناد به روایتی از امام صادق (ع) بیان کرد: خداوند به عده ای از مردم نعمت داد ولیکن قدر آن نعمت را ندانستند و همین نعمت تبدیل به نقمت برای آنان شده است و چه بسا خداوند کسانی را به بلایی مبتلا ساخت و در اثر استقامت مردم آن ابتلا به نعمت تبدیل شده است.

آیت الله محمدی ری شهری اظهار داشت: تحریم ها نیز از مسائل و مشکلات وارده در سال های اخیر بوده است و مردم کنار نظام اسلامی ایستادگی کردند و همین موضوع برکات زیادی داشته است که رشد علمی در زمینه هاى گوناگون از برکات تحریم هاست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچنین با اشاره به حوادث طبیعی اخیر که منجر به وارد آمدن خسارات زیادی به مردم کشور گردید، بیان کرد: درکنار آلام که متوجه مردم شد و نیز خسارت های جبران ناپذیری که در این بلایا بوجود آمد، ایجاد روحیه تعاون و همبستگی و بروز و حیات روحیه ایثار و نوع دوستی در میان مردم از نعمات الهی در این حوادث بود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در ادامه با استناد به روایتی از رسول اکرم (ص) گفت: کسانی که در مشکلات و بلایای طبیعی همچون سیل یا آتش سوزی به نجات آسیب دیدگان می شتابند، بهشت بر آنان واجب می شود و در روایتی از حضرت علی (ع) هم مقابله با سیل و آتش سوزی و نیز دفاع از سرزمین از دشمن خارجی در یک ردیف قرار داده شده است و در آن برای کسانی که به یاری مردم می شتابند، طلب مغفرت الهی کرده است.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: سیل اخیر نیز خسارات زیادی به شهرهای مختلف وارد کرد و در برخی مناطق زیربناهای کشور را تحت تأثیر قرار داد. در کنار همه این مشکلات خدمات و همیاری و همدلی مردم نسبت به هموطنان خود بسیار چشمگیر بود و این خود نعمتی بزرگ است و ان شاء الله این اتفاقات سبب اصلاح زیر ساخت های کشور گردد.

تولیت آستان مقدّس از مسئولین شهرستان رى خواست تا با تشکیل ستاد بحران در آستان مقدّس و شهرستان ری و تقویت آن، آمادگی مواجهه با اتفاقات اینچنینی را در شهرستان ری، هر چه بیشتر فراهم نمایند و در آن نقاط آسیب پذیر شهرستان و نقاط حادثه خیز و همچنین در آستان مقدس شناخته شود و براساس آن برای بحران های مختلف برنامه ریزی شود.

آیت الله محمدی ری شهری در پایان ابراز امیدواری کرد در شرایطی که کشور در آن قرار گرفته و با آن مواجه است، ان شاءالله مسئولین، خدمتگزاران و مردم از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آیند و هر چه زودتر زمینه ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه فراهم گردد.

در ابتدای این دیدار فرماندار تولیت آستان مقدّس ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، از حمایتهای تولیت آستان مقدّس حضرت آیت الله محمدی ری شهری تقدیر و تشکر کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :