مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : اجازات آیة الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی
پديدآورنده : مهدی باقری سیانی
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : کانون پژوهش
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1388ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 407
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

اجازات آیة الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی

متن 163 اجازه ی مرجع بزرگ تقلید آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی به فضلای معاصر خویش

در این مجموعه، متن ۱۶۳ اجازه ی مرجع بزرگ تقلید آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی (۱۲۸۴ ـ ۱۳۶۵ق) به فضلای معاصر خویش گردآوری شده است. این اجازات شامل اجازه های اجتهاد، روایت، امور حسبیه و... است.

بیش از یک سوم این اجازات، به صورت خطی بوده که برای اولین بار در این اثر به چاپ رسیده اند. بیش از یک سوم آنها مواردی است که از لابه لای کتاب های متفرقه و غیرمربوط به موضوع این کتاب، یافت شده که حاصل تلاش فراوان بوده است و کمتر از یک سوم، از مجموعه ی «شناخت نامه مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی» استخراج شده اند.

تصویر اجازه ها در یک صفحه و متن تایپی آنها، در صفحه ی مقابل آمده است. گردآورنده، مقید بوده پیش از متن اجازه نامه، نام مجاز (اجازه گیرنده) را با تاریخ تولد و وفات (در صورت دست یافتن) و نوع اجازه را درج کند.

اجازه نامه ها در شش بخش تنظیم شده اند: اجازات اجتهاد، اجازات روایت، اجازات امور حسبیه، اجازات متفرقه، اجازات مفقودة الاصل، اسامی سایر مجازین که گردآورنده به متن آنها دست نیافته است.

اجازه ها به ترتیب نام اجازه گیرنده ها تنظیم شده است.

درخور ذکر است که گردآورنده، همچنان مشغول جمع آوری دیگر اجازات از آن عالم بزرگ است که حجم اجازات به چند برابر این کتاب رسیده است. امید که در آینده، بقیه ی آنها به زیور طبع آراسته گردد.