تاريخ : یکشنبه 1398/3/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 68769
رونمایی از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین نسخۀ خطی نهج البلاغه

رونمایی از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین نسخۀ خطی نهج البلاغه

در دهمین سه‌شنبۀ فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین نسخۀ خطی نهج البلاغه رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در دهمین سه‌شنبۀ فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین نسخۀ خطی نهج البلاغه رونمایی می‌شود.

این نسخۀ خطی که قدیمی‌ترین نسخۀ نهج البلاغه در جهان است، در سال ۵۴۴ ه.ق به خط محمد بن محمد بن احمد النقیب به خط نسخ ۱۷ سطری کتابت شده و دارای عناوین شنگرف و زنگار است.

در این نسخه که توسط مرحوم فاضل‌خان در ۱۰۶۵ق وقف کتابخانۀ آستان قدس رضوی شده، علاوه بر متن کامل نهج البلاغه، در انتهای کتاب دربارۀ نقش مُهرهای حضرت علی(ع) و تجلیل از نهج‌البلاغه، مطالبی عنوان شده است.

برخی دیگر از نهج البلاغه‌های خطی نفیس در گنجینۀ کتب خطی آستان قدس رضوی نیز از جمله نسخه‌ای مربوط به نیمۀ نخست قرن پنجم قمری در این نشست فرهنگی معرفی می‌شود.

این مراسم روز سه‌شنبه ۷ خردادماه و مطابق با بیست و سوم ماه مبارک رمضان، راس ساعت ۱۰ صبح در محل موزۀ قرآن و نفایس و هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

حضور در این نشست فرهنگی برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :