مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : قصه کوفه
پديدآورنده : علی نظری منفرد
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : سرور
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1379ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 546
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

قصه کوفه

تاریخ زندگانی امام امیرالمؤمنین علی(ع) از هجرت به کوفه تا شهادت. کتاب، مروری دارد بر گوشه هایی از فضایل، کرامات اخلاقی، اوصاف برجسته و قسمتی از تاریخ زندگانی امام علی(ع).

کتاب، مروری دارد بر گوشه هایی از فضایل، کرامات اخلاقی، اوصاف برجسته و قسمتی از تاریخ زندگانی امام علی(ع). نویسنده به شیوه نقلی و گزارشی به بررسی شخصیت و تاریخ زندگی آن حضرت در مدت اقامت در کوفه پرداخته است. وی با بهره گیری از منابع تاریخی. شیعه و سنی این کتاب را به رشته تحریر درآورده است.

آغاز پیمان شکنی، مدینه مهیای جنگ، امام علی در تعقیب ناکثین، جنگ جمل، به سوی صفین، جنگ صفین، فتنه خوارج، جنگ نهروان، کودتا در مصر، علی در محراب خون، عنوان های مباحث کتاب را تشکیل می دهد. حادثه نگاری در این کتاب، به صورت ریز و تفصیلی است و از این رو، برای خواندن آن اشتیاق ایجاد می کند.

کتاب در پانزده فصل سامان یافته و از تولد امام و پدر و مادر ایشان آغاز می شود و با فضایل امام و احادیث مشهور پیامبر در باره آن حضرت، و دوران خلافت امام و مباحث مربوط به آن ادامه می یابد و از همسر و فرزندان برخی از یاران امام و بانوان شیعه امام سخن گفته می شود.