تاريخ : پنج شنبه 1398/5/10 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 69022
انتشار «گنجينه حكمت» مشتمل بر شرح 40 حكمت از نهج‌البلاغه به زبان فرانسه

انتشار «گنجينه حكمت» مشتمل بر شرح 40 حكمت از نهج‌البلاغه به زبان فرانسه

به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، كتاب «گنجينه حكمت» ویژه مخاطبان فرانسوی‌زبان در 1000 جلد منتشر شد.

به گزارش آستان نیوز، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در تشریح جزییات این کتاب تازه انتشار یافته گفت: اداره ارتباطات اسلامی مدیریت زائران غیر ایرانی در تازه‌ترین آثار تولیدی خود، كتاب «گنجينه حكمت» مشتمل بر شرح چهل حكمت از حكمت‌هاي نهج‌البلاغه را براي مخاطبين فرانسوی زبان منتشر کرده است و در مناسبت‌های مختلف در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
سید محمد جواد هاشمی‌نژاد، اولویت اصلی این كتاب را تمركز بر ارزش‌هاي اخلاقي و سپس آشنایی تشنگان معرفت با نهج البلاغه عنوان کرد و افزود: از ويژگي‌هاي اصلي كتاب حاضر اين است كه چهل حكمت موجود در آن به نحوي انتخاب شده كه مخاطب آن نه فقط مسلمانان، بلكه تمام انسان‌ها، چه موحد و چه غير موحد باشند.
وی بیان کرد: صرف‌نظر از پيش‌زمينه فرهنگي يا ديني فرد، هر كس با هر ايده و تفكري مي‌تواند مخاطب اين كتاب باشد و از حكمت‌هاي مزبور و شرح آن‌ها بهره برد بر این اساس تمركز اين كتاب عمدتاً بر ارزش‌هاي اخلاقي است كه جزء لاينفك يك زندگي شرافتمندانه است.
هاشمی‌نژاد گفت: این اثر توسط حجت‌الاسلام والمسلمين حسین انصاری پور به زبان انگلیسی تأليف شده که توسط کارشناسان این اداره به زبان فرانسه ترجمه شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :