تاريخ : دوشنبه 1398/6/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 69087
نقش راهپیمایی اربعین در انتقال پیام فرهنگی و سیاسی عاشورا و مقاومت در برابر استکبار

نقش راهپیمایی اربعین در انتقال پیام فرهنگی و سیاسی عاشورا و مقاومت در برابر استکبار

آیت الله محمدی ری شهری : اهمیت پیام های فرهنگی و سیاسی راهپیمایی اربعین حسینی در این مساله است که این راهپیمایی در جهت زمینه سازی برای حکومت جهانی اسلام به رهبری حضرت مهدی(عج) است.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در دیدار با اعضای ستاد برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در تهران و شهرستان ری، ضمن تشکر از زحمات و تلاش های همه خدمتگزاران این عرصه گفت:
راهپیماییاربعین حسینیدر کشور عراق و نیز راهپیمایی جاماندگان از آن مراسم باعظمت در تهران، یکی از مهمترین اقداماتی است که در شرایط فعلی جهان با اهداف بلند عاشورایی برگزار می شود.

سخنان حضرت سیدالشهداء (ع) در منازل مختلف از مدینه تا کربلا همه پیام مقاومت است که مناسب است این پیام ها به نحو شایسته به مردم و مخاطبان این راهپیمایی عظیم منتقل گردد.
آیت الله محمدی ری شهریبیان کرد: این راهپیمایی حاوی پیام اهل بیت (ع)، در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است و البته، سخنان حضرت سیدالشهداء (ع) نیز در منازل مختلف از مدینه تا کربلا همه پیام مقاومت است که مناسب است این پیام ها به نحو شایسته به مردم و مخاطبان این راهپیمایی عظیم منتقل گردد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با استناد به روایات متعددی که در خصوص اهمیت زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) باپای پیاده نقل شده است، بیان کرد: در کتاب کامل الزیارات، روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است، برای کسی که امام حسین (ع) را با پای پیاده زیارت می کند، به ازای هرقدمی که برمی دارد، حسنه ای برای او نوشته می شود و سیئه ای از او بخشوده می شود و درجه ای بر درجاتش افزوده می گردد؛ روایاتی که در این زمینه وارد شده زمینه ساز این راهپیمایی باشکوه است.

آیت الله محمدی ری شهری گفت:  این راهپیمایی عظیم در سطح فردی و همچنین در سطح اجتماعی و بین المللی می تواند تحول آفرین باشد و می بایست از ظرفیت های عظیم آن برای ارتقاء سطح معنویت فردی و اجتماعی و اقتدار و عزت جهان اسلام و رساندن پیام مقاومت به جهانیان بهره گیری کنیم، البته دشمن همه ساله برای تضعیف این راهپیمایی سرمایه گذاری می کند که به یاری الهی همه تلاش های او نتیجه عکس دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سال گذشته صداوسیما در پوشش خبری و تصویری حضور پررنگ مردم در رابطه با راهپیمایی جاماندگان کربلا خوب عمل کرد که امیدواریم با عنایت بر اهمیت فرهنگی و سیاسی این راهپیمایی بهتر از سال گذشته عمل کند.

آیت الله محمدی ری شهری ضمن تشکر از همه نهادهای اجرایی این مراسم افزود: انتظار می رود نهادهای دست اندرکار برنامه های خود را در برگزاری هرچه باشکوه تر این برنامه تقویت نمایند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچنین مسأله تکریم زائر را از مهمترین نکات در راهپیمایی اربعین برشمرد و با اشاره به گزارش های ارائه شده تصریح کرد: الحمدلله برنامه ریزی های خوبی انجام شده که می بایست با هماهنگی کامل میان همه نهادها و ستادها و دستگاه های موثر این برنامه ریزی ها، به خوبی نیز به اجرا برسد که البته وعده الهی این است که  بشرط رعایت اخلاص و به میدان آوردن همه توان، نصرت و هدایت الهی برای کسب توفیقات نصیب خواهد شد.

در ابتدای این دیدار فرماندار شهرستان ری، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، شهردارمنطقه ۲۰ و مسئولان کمیته های مختلف ستاد راهپیمایی اربعین گزارشاتی از اقدامات صورت گرفته ارائه دادند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :