مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : مشعل جاوید
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : دلیل ما
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1380ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 664
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

مشعل جاوید

گزارشی تفصیلی از چند کتاب در باره اهل بیت(ع) به اضافه چند مقاله در این باره است.

گزارشی تفصیلی از چند کتاب در باره اهل بیت(ع) به اضافه چند مقاله در این باره است. این اثر که به مناسبت سال اول و دوم کتاب ولایت و به اهتمام دبیرخانه کتاب سال ولایت، تدوین و به زیور طبع آراسته، در صدد معرفی کتاب های شاخص و در خوری است که در زمینه اهل بیت(ع) و یا هر یک از امامان معصوم تألیف شده اند.

کتاب با مقدمه ای از محمدرضا حکیمی در باره حدیث ثقلین و مقاله ای از وی شروع می شود. مقاله ای در باره جایگاه تفسیری امام علی(ع) و ترجمه قصیده ای بلند در ثنا و رثای امام علی ادامه می یابد و آن گاه به نقد و معرفی آثاری چند می پردازد.

عبقات الانوار میر حامد حسین، تعدادی از کتاب های تحریر یافته در باره امام زمان از دوران های نخستین تاکنون، غیبت نعمانی، موسوعة الامامة فی الکتاب و السنة و التاریخ، بهج الصباغه فی شرح نهج البلاغه، ترجمه و تفسیر نهج البلاغه، مکیال المکارم، پرتوی از خورشید، معجم احادیث الامام المهدی، فرهنگ آفتاب، فرهنگ تفصیلی مفاهیم نهج البلاغه، پرتوی از فروع ولایت، پرتوی از نهج البلاغه، نهج البلاغه، المختار من کلمات الامام المهدی، دادگستر جهان، الامام علی فی رؤیة نهج البلاغه و روایة التاریخ، کتاب هایی هستند که در این اثر، به معرفی و نقد آنها اقدام شده است.

فهرست مقاله ها و ویژه نامه های نشر یافته در سال امام علی(ع) و نیز، گزارش هایی از چگونگی انتخاب کتاب سال ولایت، پایان بخش آن است.