مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : معجزات امام زمان(عج)
محل نشر : تهران
ناشر : ممتاز
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1380ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 208
قطع : رقعی
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

معجزات امام زمان(عج)

این اثر، پژوهشی پیرامون معجزه، و معجزه های امام زمان(عج) است.

این اثر، پژوهشی پیرامون معجزه، و معجزه های امام زمان(عج) است. نویسنده که کتاب را به شیوه کلامی و با بهره گیری از روایت ها و منابع تاریخی تألیف کرده، در ضمن یک مقدمه و پنج فصل، به بررسی معجزه و مباحث پیرامون آن پرداخته است.

وی در مقدمه پس از ذکر معنای معجزه، به هدف از وقوع آن می پردازد و نمونه هایی از معجزه های انبیا و امامان معصوم را بیان می کند. در فصل نخست، معجزه هایی که در زمان حیات پدر امام زمان از ایشان مشاهده شده، مانند سخن گفتن در رحم مادر و معرفی خود پس از ولادت به عنوان «بقیه الله»، گزارش شده است.

در فصل بعدی، معجزه های دوران غیبت صغرا، مانند پیشگویی از حوادث آینده و شفای بیماران ناعلاج و در فصل دیگر، معجزه هایی که در غیبت کبرا از ایشان رخ داده است؛ مانند شفای بیماران ناعلاج، بی اثر بودن گذشت زمان در وی، و شفای نابینا، تشریح و تبیین شده اند.

فصل چهارم، در باره معجزه هایی است که زمان ظهور امام مهدی(ع)، روی می دهد. از جمله سخن گفتن درفش و شمشیر وی، گرد آمدن باران به محضر او در مکه، امدادهای الاهی جهت یاری او و قدرت تخریبی سپاه او. معجزات پس از ظهور؛ مانند حکومت جهانی، عدالت جهان شمول، امنیت عمومی، سفرهای فضایی، تصرف در افکار و اندیشه ها، سیمای بی سایه، تسلط بر تمامی زبان ها، آشکار شدن گنج های پنهان و آبادانی زمین، در فصل پایانی کتاب گزارش شده اند.