مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : المعجم المفهرس لاعلام احادیث بحار الانوار
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : دفتر تبلیغات اسلامی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1378ش
تعداد جلد : 3
تعداد صفحه : 2174
قطع : وزیری
زبان : عربی
جستجو در Lib.ir

المعجم المفهرس لاعلام احادیث بحار الانوار

این اثر مربوط به سیاهه اشخاص، مکان های قبیله ها، طایفه ها، کتاب ها و رساله ها، نجوم، ماه ها، ایام، وقایع، جنگ ها، حیوانات و حشرات، ادوات جنگی و دفاعی نام برده شده در احادیث بحارالانوار است.

این اثر، در ادامه نگارش معجم بحارالانوار و مربوط به سیاهه اشخاص، مکان های قبیله ها، طایفه ها، کتاب ها و رساله ها، نجوم، ماه ها، ایام، وقایع، جنگ ها، حیوانات و حشرات، ادوات جنگی و دفاعی نام برده شده در احادیث بحارالانوار است.

اعلامی که در کتابِ یاد شده وجود داشته، استخراج و در این کتاب فهرست شده و عبارت مورد نظر به ترتیب حروف الفبا، البته با عنوان درشت و سیاه نمودن کلمه مورد نظر، مرتب شده است.

کتاب در دو ستون با ذکر شماره و جلد، صفحه و حدیث و احیانا علامت رمزی برای برخی از عنوان کتاب ها سامان یافته است. اسمای سوره های قرآن، اسمای اجناس، القاب بجز مشهور آنها و اسم جلاله جزو اعلام به حساب نیامده و در نتیجه در این معجم ذکر نشده اند.

هر مدخلی و علمی از عَلَم قبل، با ستاره مشخص شده و عنوانی که مدخل فرنگی داشته با علامت دایره مشخص و از علامت موج برای جایی که ادامه حدیث ممکن نبوده، و تساوی (=) برای تکرار عنوان اصلی در متن استفاده شده است.