مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : آذرخشی دیگر از آسمان کربلا
پديدآورنده : محمد تقی مصباح یزدی
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
نوبت چاپ : سوم
تاریخ انتشار : 1379ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 239
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

آذرخشی دیگر از آسمان کربلا

مجموعه چند سخنرانی در تحلیل قیام عاشورا و بیان اهداف امام حسین(ع) از اقدام علیه یزید است.

مجموعه چند سخنرانی در تحلیل قیام عاشورا و بیان اهداف امام حسین(ع) از اقدام علیه یزید است. نویسنده به منظور زدودن برخی شبهات موجود راجع به بزرگداشت عاشورا و علل و زمینه های بروز آن و گریه و عزاداری بر امام حسین، مجموعه حاضر را تدوین کرده است.

وی به روش تحلیلی و با استناد به آیات و احادیث، هدف امام حسین را اجرای حدود الهی و عمل به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دانسته و با اشاره به مندرجات برخی روزنامه ها، از مروّجان تساهل و تسامح دینی و مردم سالاری که اعمال خشونت را مطلقا نفی می کنند، به شدت انتقاد کرده است.

برخی سرفصل های کتاب چنین است: شبهاتی پیرامون عاشورا و بزرگداشت آن، نقش عاشورا در بقای اسلام، زمینه های قیام عاشورا، پیشینه تاریخی واقعه عاشورا، زمینه های اجتماعی انحراف جامعه، عوامل انحراف جامعه، تشابه جامعه ما با زمان امام حسین(ع)، روش های به کارگیری عوامل انحراف جامعه از سوی معاویه، علل و انفعال جامعه در برابر فعالیت های معاویه، راه های مقابله با عوامل انحراف از جامعه، هدف قیام عاشورا، اصلاح مفاسد هدف اصلی قیام امام حسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، مصادیق امر به معروف و نهی از منکر به معنی عام، وظایف حکومت و مردم در شرایط حاضر و...