تاريخ : سه شنبه 1398/9/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 69252
تنها نسخه مسند حضرت عبدالعظیم(ع) چاپ می‌شود

تنها نسخه مسند حضرت عبدالعظیم(ع) چاپ می‌شود

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از چاپ تنها نسخه در دسترس مسند حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مؤسسه دارالحدیث خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، در نشست تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادتحضرت عبدالعظیم(ع)که جمعی از مسئولان فرهنگی و مذهبی شهرری و تهران حضور داشتند، گفت: جلسه، چون مربوط به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است خبری را بشارت می‌دهم که شاید برای جمع تازگی داشته باشد و آن اینکه اخیراً مؤسسه دارالحدیث کتابی از حضرت عبدالعظیم(ع) که تاکنون یافت نشده بود، نسخه‌ای را در یمن پیدا کرده که برای چاپ آماده می‌شود.

وی افزود: این مسند حضرت عبدالعظیم(ع) است که از حضرت جواد(ع) بلاواسطه نقل کرده‌اند و تنها نسخه قدیمی در دسترس است که شامل نکات اخلاقی، اجتماعی و مباحث زندگی مهمی بوده و دارالحدیث در حال کار بر روی این نسخه است و امیدواریم سال آینده کتاب چاپی این نسخه را در اختیار مردم قرار دهیم.

این مسند حضرت عبدالعظیم(ع) است که از حضرت جواد(ع) بلاواسطه نقل کرده‌اند و تنها نسخه قدیمی در دسترس است که شامل نکات اخلاقی، اجتماعی و مباحث زندگی مهمی بوده و دارالحدیث در حال کار بر روی این نسخه است و امیدواریم سال آینده کتاب چاپی این نسخه را در اختیار مردم قرار دهیم.
آیت الله ری‌شهری گفت: تاکنون فعالیت‌های خوبی به همت دوستان، همکاران، سازمان‌ها و نهاد‌ها در زمینه معرفی و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) انجام شده است و کاری جز دعا و تشکر از دستمان برنمی‌آید. اما به هر حال همه مدیون حضرت عبدالعظیم(ع) هستیم، چه کسانی که در اینجا خدمت می‌کنند و چه کسانی که اهل شهرری هستند، ما زیر سایه این بزرگواریم که کریم و با کرامت است و آن‌ها از ما انتظار دارند مردم با این خانواده بیشتر آشنا شوند و با حمایت عملی از نظام اسلامی و مقام معظم رهبری، برای حکومت این خاندان زمینه‌سازی کنیم و این انتظار زیادی نیست. برای همین همه کار‌هایی که انجام می‌دهیم برای زمینه‌سازی ظهور است و ان شاءالله این انقلاب مقدمه همان ظهور باشد که مقام معظم رهبری و پیشتر رهبر کبیر انقلاب بر این امر تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه هدف ما رساندن پیام این خاندان به مردم شهرری، تهران، ایران و جهان است، افزود: با تمام فشار‌هایی که مردم دارند و از آن‌ها آگاهیم، اما حب اهل بیت(ع) است که مردم را در کنار هم جمع کرده است و دیدیم که چگونه با فرمایشات مقام معظم رهبری، آرامش کاملی در کشورمان حاکم شد. در این چند روز دیدیم که همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، اشرار چگونه اموال مردم را به آتش می‌کشیدند و مردم نیز نمی‌توانستند کاری انجام دهند و این‌ها منافقین بودند و ما نیز باخبر بودیم که می‌خواهند مشکلاتی را برای کشور ایجاد کنند و مسئولان هم آماده بودند و مردم هم نشان دادند که صفشان از آن‌ها جداست.

آیت الله محمدی ری‌شهری بیان کرد: همه سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در رابطه با حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خدمت می‌کنند، کاری کنند که یک گام به جلو حرکت کنیم. در جا زدن نشانه عقب رفتن است. اگر ما امسال همانند سال گذشته عمل کرده‌ایم، مغبونیم؛ بنابراین باید یک گام جلوتر باشیم، تا مشخص شود که عملکرد برای این خاندان با برنامه‌ریزی بهتری انجام شده است و نواقص کار‌ها را رفع کنیم و هر آنچه انجام می‌دهیم، دقیق‌ترین کار باشد.

منبع :ایکنا
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :