مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : مناقب اهل البیت(ع)
ناشر : نصایح
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1380 ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 664
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

مناقب اهل البیت(ع)

احوالات و فضایل پیامبر اکرم(ص) و امیر المؤمنین(ع)

اثری است تحلیلی و توصیفی، در باره زندگی و سیره و فضایل پیامبر(ص) و امام علی(ع) که با بهره بری از کتاب های حدیثی تفسیری و تاریخی شیعه به نگارش در آمده است. در این اثر، از قصه های شگفت انگیز و عامیانه نیز، برای جلب توجه خوانندگان استفاده شده است. کتاب از سوی فرزند نویسنده جهت روان و امروزین شدن، بازنویسی شده و مصادر کتاب و نوشته های نویسنده نیز مشخص گردیده است. هدف این تألیف، آشنا کردن مردم با اهل بیت و افزایش ایمان آنهاست.

کتاب، با سیری در تاریخ فضایل اهل بیت به قلم فرزند مؤلف آغاز می شود که در آن اهل بیت در دوران پیامبر و شأن و عظمت آنها و مخالفت برخی با آنان در همان زمان و نمونه هایی از افکار فضایل اهل بیت از سوی علمای اهل سنت گزارش و تشریح شده است.

کتاب، سامان درستی ندارد و مطالب آن به گونه ای پراکنده، در دو فصل تنظیم شده است:

فصل نخست کتاب، خلاصه ای است در تاریخ و فضایل پیامبر که در آن از اجداد آن حضرت، تولد، ازدواج، سفرها، بعثت، دعوت، دعاها، اخلاق، صلوات، برخی از معجزه ها، معراج، وحی، پیشگویی ها و سخنانی از ایشان، در باره فاطمه(س) است.

فصل دوم کتاب، در باره امام علی است که در آن این مباحث را به بحث گذاشته است: تولد، دوستداران علی، دشمنان وی، بیعت با ایشان، یاد علی(ع)، نقش امام در قیامت، باز گرداندن خورشید برای او، سخاوت، سخن گفتن وی با مردگان، نام علی(ع)، احتجاج ایشان، مسلمان شدگان به دست علی(ع)، ولایت آن حضرت، دعای علی(ع)، پیشگویی های ایشان، منکران ولایت امام، مقام وی، دوازده وصی پیامبر(ص)، علم غیب علی، دشمنان اهل بیت، سخن گفتن برخی از حیوانات با علی(ع)، سرزمین کربلا، مرقد مبارک علی(ع)، فضایل ایشان، بغض به وی، آیه ولایت، ماجرای غدیر، آیه تطهیر و مودت.