تاريخ : چهارشنبه 1398/10/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 69399
شهید حاج قاسم سلیمانی پایه گذار هسته های مقاومت در جهان اسلام است

شهید حاج قاسم سلیمانی پایه گذار هسته های مقاومت در جهان اسلام است

آیت الله محمدی ری شهری در ویژه برنامه گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام : شهید قاسم سلیمانی دائما در حال تلاش و مبارزه بود و از همین رو بازوی توانای رهبر معظم انقلاب بود و به خاطر این ویژگی ها و سجایای اخلاقی همه بر سید مقاومت اینگونه گریستند.

ویژه برنامه گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید وحید زمانی نیا و همرزمان شهیدشان و همچنین شهید مصطفی محمد میرزایی از شهدای مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین کشوری و لشکری در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، در این مراسم،آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت:
شش ویژگی در قرآن کریم در آیه ۵۴ سوره مائده(۱)است که به نظر می رسد، حاج قاسم سلیمانی، سیدالشهداء مقاومت در صف اول ویژگی های ذکر شده است که اولین و دومین ویژگی، ویژگی های شخصی به شمار می رود که عبارت است از اینکه " خدا را دوست دارد، و خدا هم آن ها را دوست دارد."

آیت الله محمدی ری شهری اظهار کرد:
مطابق آنچه در این آیه تصریح شده است، از دیگر ویژگی های مجاهدین در راه خدا این است که در مقابل اهل ایمان فروتن هستند و در مقابل کفار سربلند و استوار هستند، مجاهدین از ملامت ملامتگران و مستکبران هراسی ندارند و این فضل را خداوند به هر کسی بخواهد می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در روایت است که پیامبر اکرم(ص) در زمانی که ویژگی های برجسته اهل ایمان را نام بردند به شانه سلمان زدند و در خصوص این آیه شریفه فرمودند: این از خصوصیات سلمان و اقوام اوست، گروهی از مردان فارس، مردمی مقاوم و مبارز که تابع ولایت هستند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث بیان داشت: دشمن، مردم ایران را نمی شناسد و در توهم فریب این مردم انقلابی، گرفتار شده است، مطابق آیات الهی خداوند کسانی را دوست دارد که مانند بنیان مرصوص در راه او می جنگند و سید مقاومت نیز در صف اول مجاهدان می جنگید و خداوند محبت کسی را که دوست داشته باشد در دل مردم قرار می دهد که از همین رو مردم ولایتمدار و غیور ایران اسلامی این شهید بزرگوار را با این شکوه بدرقه و تشییع کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی دائما در حال تلاش و مبارزه بود و از همین رو بازوی توانای رهبر معظم انقلاب بود و به خاطر این ویژگی ها و سجایای اخلاقی همه بر سید مقاومت اینگونه گریستند.

آیت الله محمدی ری شهری اظهار کرد: در روایت است که انسان بدون سختی به مقام والایی دست نخواهد یافت، شهید مقاومت نه تنها اهل جهاد بود بلکه مجاهد پرور بود، بلکه افضل المجاهدین را تربیت کرد و ایشان پایه گذار هسته های مقاومت در جهان اسلام بود و از جنگ تبلیغاتی دشمن نترسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در روایت است که حضرت علی(ع) در میان خوارج فرمودند، بهترین جهاد، جهاد با شماست و با فضیلت ترین شهدا، کسانی هستند که از سوی شما کشته شوند و بهترین مجاهدان کسانی هستند که با شما بجنگند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان بیان داشت: بنا بر روایات، معیت با ائمه اطهار علیهم السلام در قیامت سبب رستگاری و نورانیت می شود، این شهیدان گرانقدر که همراه حاج قاسم سلیمانی بودند بی شک در آن عالم نیز همراه ایشان خواهند بود و ان شاء الله همه ی این عزیزان در بهشت رضوان جای خواهند داشت.

این آئین معنوی امروز با حضور مردم شهیدپرور و انقلابی شهرستان ری در مصلای بزرگ ری با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز و بین المللی آقای محمدحسن موحدی آغاز و با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، آقایان مجتبی باقری و امیر عباسی ادامه یافت.

در این ویژه برنامه سردار حسن زاده فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) و حجّت السلام و المسلمین غروی به سخنرانی در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت مقام شهادت پرداختند.


(۱)يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اَللّٰهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى اَلْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى اَلْكٰافِرِينَ يُجٰاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ وَ لاٰ يَخٰافُونَ لَوْمَةَ لاٰئِمٍ ذٰلِكَ فَضْلُ اَللّٰهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشٰاءُ وَ اَللّٰهُ وٰاسِعٌ عَلِيمٌ  ﴿المائدة، ۵۴﴾
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند؛ خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :