تاريخ : سه شنبه 1391/3/2 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6945
انتشارات موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث ناشر برگزيده سال 90 معرفی شد

انتشارات موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث ناشر برگزيده سال 90 معرفی شد

مراسم اختتاميه بيست‌و پنجمين نمايشگاه بين‌المللی‌كتاب تهران برگزار شد و از ميان ناشرانی كه به مرحله نهايی راه يافته بودند، «انتشارات موسسه دارالحديث» در بخش شهرستان ها به عنوان ناشر برگزيده سال 90 معرفی شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، در اين بخش هيات داوران به دليل توجه ويژه به فرهنگ دينی و نيز تبيين هويت دينی، نگاه ارزشی به سياست‌های راهبردی نظام در عرصه فرهنگی، تنوع و تعدد آثار، تعداد عناوين چاپ اول تاليفی، توجه به نياز مخاطبان، ترويج فرهنگ كتاب و كتاب‌خوانی، كيفيت آثار از حيث رعايت آرايه‌های ظاهری و اصول فنی چاپ و نشر و توجه شايسته به مفاخر و مشاهير اسلام و ايران «انتشارات موسسه فرهنگی دارالحديث» را به عنوان ناشر برگزيده سال ۹۰ معرفی می‌‌كند.
مراسم اختتاميه بيست‌و پنجمين نمايشگاه بين‌المللی‌كتاب تهران ۲۳ ارديبهشت ماه با حضور محمدرضا رحيمی معاون اول رييس جمهور، سيد محمد حسينی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن دری رييس بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللی كتاب تهران و جمعی از اهالی فرهنگ و نشر در مصلای بزرگ حضرت امام خمينی (ره) برگزار شد.
معاون اول رئيس جمهوری در اين مراسم تأكيد‌كرد: «حمايت از چاپخانه‌ها و تأمين كاغذ از جمله تقاضا‌های ما در دولت از وزير ارشاد است. بايد كارخانه‌های كاغذ‌سازی را گسترش دهيم تا علاوه بر اينكه از كاغذ بی نياز می‌شويم، بتوانيم كاغذ هم صادركنيم».
وی افزود: «بايد كتاب به آسانی و فراوانی در دسترس همگان قرار گيرد. ما در دولت از وزير ارشاد تقاضا داريم نمايشگاه‌های كتاب را در نقاط مختلف كشور برپا‌ كنند و در اين كار فرهنگی هم بايد عرصه را برای سوءاستفاده‌گران تنگ كرد. اين حلقه‌ برای فرهيختگان است و نبايد دست‌های آلوده را به اين زنجيره راه دهيم».
معاون اول رييس‌جمهور اظهار کرد:‌ اين روزها همه‌جا صحبت از نمايشگاه كتاب است و رفت‌وآمد ميليون‌ها بازديدكننده همه آگاهان جهانی را مبهوت كرده است. جايگاه دهم ما در حوزه كتاب در جهان و اول در خاورميانه نشان می‌دهد توسعه در جامعه ما فراهم شده است؛ بنابراين ما بايد از تحريم‌كنندگان كه سبب شدند دانش و توليد ملی ما به حركت بيفتد، به طريقی تشكر كنيم. آن‌ها اگرچه مايه زحمت ما را فراهم كردند؛ اما ما را به خيزش و پرواز واداشتند.
در پايان اين مراسم نيز از رييسان پيشين نمايشگاه كتاب تهران و ناشران و غرفه‌های برتر در بيست‌وپنجمين نمايشگاه كتاب تهران تقدير شد.
گفتنی است، سازمان چاپ و نشر دارالحديث در بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران با ۳۰۰ عنوان كتاب شركت كرده بود كه از اين تعداد ۳۰ عنوان كتاب و نشريه در سال ۹۰ چاپ شده است.
نمايشگاه دايمی ارائه آثار و مكتوبات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث، به نشانی خيابان معلم روبروی اداره برق پذيرای علاقه مندان در حوزه علوم حديث است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :