مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : امام سجاد(ع) از دیدگاه اهل سنت
پديدآورنده : علی باقر شیخانی
محل نشر : قم
ناشر : مرکز پژوهش های صدا و سیما
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1385 ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 97
قطع : رقعی
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

امام سجاد(ع) از دیدگاه اهل سنت

موضوع اصلی کتاب بررسی زندگی امام سجاد(ع) از دیدگاه منابع معتبر اهل سنت است.

موضوع اصلی کتاب بررسی زندگی امام سجاد(ع) از دیدگاه منابع معتبر اهل سنت است. امام سجاد(ع) از شخصیت های بر جسته جهان اسلام است. بدین جهت صاحب نظران و اندیشمندان اهل سنت با احترام و بزرگی از وی یاد کرده اند.

نویسنده در پی آنست که سخنان عالمان اهل سنت در باره شخصیت امام سجاد(ع) که در کتاب های رجال و حدیث و تاریخ و تفسیر آنان آمده است را در چند فصل بررسی نماید و این عناوین را مورد بحث قرار می دهد: تبارشناسی امام سجاد(ع)، تولد، مادر، کنیه، القاب، شمایل ظاهری، همسر، فرزندان و دلایل امامت، شخصیت امام سجاد(ع)، دانش، پرهیز کاری، عبادت و بندگی، شایستگی سیاسی و صاحب کمال، ویژگی های اخلاقی و سیره عملی امام سجاد(ع)، بندگی و پرستش حق تعالی، خوف و خشیت از حق تعالی، صبر و تسلیم، بردباری و گذشت، سخاوت، دانش، فروتنی، شخصیت بخشی به افراد، جوان مردی، رعایت حقوق خانواده و بستگان، مسئولیت های اجتماعی امام سجاد(ع) عرصه اجتماعی، تلاش های سیاسی و عرصه فرهنگی، کرامت های امام سجاد(ع).

و گزیده ای از سخنان آن حضرت در باره: امربه معروف، توبه، شگفتی از منکر خدا و قیامت، ارزش دعا، دوستی، معیار گزینش دوست، سرانجام چاپلوسی، سپاس گزاری، عبادت کنندگان، غیبت، کتمان علم، بردباری، صدقه دادن، اندیشه و قناعت.