مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : فروغ ابدیت
پديدآورنده : جعفر سبحانی
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : دفتر تبلیغات اسلامی
نوبت چاپ : 11
تعداد جلد : 2
تعداد صفحه : 560+536
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

فروغ ابدیت

پژوهشی است در تاریخ زندگانی پیامبر اسلام(ص) به شیوه گزارشی و تحلیلی

این اثر، پژوهشی است در تاریخ زندگانی پیامبر اسلام(ص) که به شیوه گزارشی و تحلیلی، در دو مجلد تدوین شده است. جلد نخست مربوط به حوادث سیزده سال اقامت پیامبر در مکه و دو سال از هجرت پیامبر به مدینه و جلد دوم در بردارنده حوادث سال سوم تا یازدهم هجرت است.

نویسنده در این اثر به بررسی و تجزیه و تحلیل این رخدادها و نیز برخی احکام و عقاید اسلامی و شأن نزول آیات پرداخته و به گفتارهای برخی خاورشناسان و تاریخ نگاران پاسخ داده است.

مهم ترین موضوع های کتاب عبارتند از: جلد اول (شبه جزیره یا گهواره تمدن اسلامی، عرب پیش از اسلام، اوضاع روم و ایران دو امپراتوری بزرگ جهان، نیاکان پیامبر اسلام، میلاد پیامبر، دوران کودکی پیامبر، بازگشت به آغوش خانواده، دوران جوانی، از شبانی تا تجارت، از ازدواج تا بعثت، نخستین جلوه حقیقت، نخستین وحی در چه روزی نازل شده است، نخستین مرد و زنی که به پیامبر ایمان آوردند، دعوت های سرّی و خویشاوندان، دعوت عمومی، داوری قریش درباره قرآن، نخستین هجرت، افسانه غرانیق، محاصره اقتصادی، مرگ ابوطالب، معراج از نظر قرآن و حدیث و تاریخ، سفری به طائف، پیمان عقبه، رویدادهای سال اول و سال دوم هجرت، تبدیل قبله، جنگ بدر)

جلد دوم (غزوه احد، کشتار معلمان قرآن، تحریم مشروبات الکلی، بنی نضیر، احزاب، داستان افک، صلح حدیبیه، سفیران پیامبر در جهان، سرگذشت فدک، برخورد پیامبر با منافقین، نزول آیات برائت، رسیدن نمایندگان قبایل عرب به حضور پیامبر اکرم(ص)، داستان مباهله، حجه الوداع و تعیین حضرت علی(ع) به عنوان جانشین رسول خدا(ص)، ظهور پیامبران دروغین، داستان جیش اسامه و رحلت رسول خدا(ص) و. . .)