تاريخ : سه شنبه 1399/7/29
کد خبر: 70407

آیین رونمایی از کتاب «محمد در تورات و انجیل»

مراسم رونمایی از کتاب «محمد در تورات و انجیل» در حرم مطهر رضوی و با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام مجتبی الهی خراسانی، از پژوهشگران و اساتید حوزه علمیه مشهد، برگزار شد.

به گزارش ایکنا، مراسم رونمایی از کتاب «محمد در تورات و انجیل» در حرم مطهر رضوی و با حضور و سخنرانیحجت‌الاسلام مجتبی الهی خراسانی، از پژوهشگران و اساتید حوزه علمیه مشهد، برگزار شد.

حجت‌الاسلام الهی خراسانی در این آیین ضمن تبیین موضوع احتجاج و بشارت در کتب آسمانی به معرفی کتاب و ویژگی‌های آن پرداخت و گفت: امام رضا(ع) در گفت‌وگو با عالمان اهل کتاب و بخشی از پیش‌بینی‌های کتب آسمانی اهل کتاب را برای آن‌ها تبیین کرده است. این مناظرات در کتب مختلف حدیثی درج شده و نکته قابل‌ تأمل اینکه حضرت با کتب اختصاصی اهل کتاب با هر گروه مناظره کردند.

وی با اشاره به تنوع اناجیل و انحرافات و اختلافات نسخه‌های گوناگون، در این کتاب به ترجمه‌های منحرف شده پرداخت و افزود: یکی از اقدامات دانشمندان الهیات مسلمان، جستجو در نسخ فعلی کتب آسمانی اهل کتاب در موضوع بشارت است و کتاب‌های گوناگونی در این باب نوشته‌اند. نکته جالب توجه آنکه نوشتن مطالب تحقیقی در این باره به نویسندگان مسلمان مختص نشده و برخی کشیشان و عالمان یهودی نیز کتبی در موضوع بشارات در تورات و انجیل نوشته‌اند.
نوشتن مطالب تحقیقی در این باره به نویسندگان مسلمان مختص نشده و برخی کشیشان و عالمان یهودی نیز کتبی در موضوع بشارات در تورات و انجیل نوشته‌اند.
حجت‌الاسلام الهی خراسانی ادامه داد: یکی از تألیفات مهم در این باره «محمد در تورات و انجیل» است. نویسنده دکتر بنیامین کلدانی و از هموطنان ماست. او از یکتاپرستان مسیحی بوده و درباره تحریفات تثلیث، سخنرانی‌های مفصلی داشته است. این نویسنده کم‌کم به بشارات عهدین توجه ویژه‌ای کرد و در نهایت به آیین اسلام درآمد. این کشیش مستبصر و محقق، سلسله‌مقالاتی را درباره بشارات در کتب آسمانی اهل کتاب نوشت و در نهایت مسلمان شد.

استاد درس خارج در پایان درباره ویژگی‌های کتاب «محمد در تورات و انجیل» گفت: دانشمندان الهیات در گذشته مواردی از تطبیق مضامین کتب عهدین با پیامبر اسلام را ذکر کرده‌اند، اما در تحقیقات پروفسور عبدالاحد داوود، نویسنده کتاب «محمد در تورات»، تنوع و تعدد مضامینی که بر پیامبر اسلام منطبق بوده، بسیار ممتاز است. خلاف نوشته‌های گذشته که الهیات‌شناسان مسلمان، که کمتر از انگشتان دست در عهدین را می‌شناختند، وی موارد متعددی را ذکر کرده است که برخی منحصراً بر پیامبر اسلام انطباق دارد. نکته دوم آنکه به علت تسلط نویسنده کتاب به زبان‌های کهن (سریانی، یونانی، عبری و ..) تحقیقات بسیار ویژه‌ای را درباره اشاره متون تورات و انجیل به اسلام و سرزمین‌های اسلامی ارائه کرده است.

منبع :ایکنا
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :