تاريخ : دوشنبه 1400/3/10 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 71221
«خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع)» شعار دهه کرامت سال 1400

«خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع)» شعار دهه کرامت سال 1400

در جلسه مجازی 32 نهاد و دستگاه عضو در ستاد بزرگداشت دهه کرامت؛ «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع)» به عنوان شعار دهه کرامت سال 1400 اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و به نقل از گزارش کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه کرامت، در جریان برگزاری چهارمین جلسه مجازی ۳۲ نهاد و دستگاه عضو در ستاد بزرگداشتدهه کرامتکه سه‌شنبه ۴ خرداد برگزار شد، شعار دهه کرامت سال ۱۴۰۰، از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به عنوان مسئول کارگروه محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت با عنوان «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع)»  اعلام شد.

در این جلسه همچنین عناوین روزهای دهه کرامت به این شرح اعلام شد که بر این اساس شعار روز نخست که مصادف با میلاد حضرت معصومه(س) است به عنوان«کریمه اهل بیت (س)، اسوه دختران تمدن ساز، ملجأ گره‌گشایی»، نام گرفت.
همچنین عنوان روز دوم«هم‌عهدی در مسیر ولایت، گره‌گشایی از امت»، روز سوم«خیرخواهی و نشاط مومنانه برای گره‌گشایی عمومی»و روز چهارم«مسجد تراز اسلامی و انقلابی، محور گره‌گشایی و همدلی»تعیین شد.

همچنین روز پنجم دهه کرامت که همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است با عنوان«امام زادگان و بقاع متبرکه، قطب های فرهنگی، گره گشایی اجتماعی»نام گرفته است. روز ششم این دهه نیز که همزمان با روز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ است به عنوان«حضرت شاهچراغ علیه السلام، امین ولایت، الگوی روشنگری و گره‌گشایی»نام گرفته است.

این گزارش می افزاید: روز هفتم مصادف با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری«گره گشایی از مشکلات کشور با حضور پرشور و دولت مؤمن انقلابی» نام گرفته است. همچنین شعار روز هشتم«گره‌گشایی اقتصادی با پشتیبانی و مانع زدایی از تولید»و روز نهم همزمان با سالروز شهادت زائران حرم رضوی به دست ایادی آمریکا«گره‌گشایی از جهان اسلام با وحدت و مقاومت»عنوان گرفت و روز دهم همزمان با شهادت شهید چمران«تشکل‌های جوان و انقلابی؛ پرچمدار گره‌گشایی فرهنگی»و روز پایانی دهه کرامت همزمان با روز میلاد امام هشتم به نام«امام رضا علیه‌السلام؛ امام کرامت و گره‌گشایی»نام گرفت.

گفتنی است از مهمترین مأموریت‌های کارگروه محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت، تدوین و ابلاغ شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :