تاريخ : چهارشنبه 1391/3/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 7133
همايش حديث پژوهش ‌در دانشكده علوم حديث(ری) برگزار شد

همايش حديث پژوهش ‌در دانشكده علوم حديث(ری) برگزار شد

سومين همايش «حديث پژوهش» ‌با حضور اساتيد دانشكده علوم حديث و جمعی از پژوهشگران و دانشجويان روز سه شنبه در تالار شيخ طوسی اين دانشكده برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، دبير اين همايش گفت: همايش حديث پژوهش بار ديگر زمينه ای شد تا دانشجويان مقاطع مختلف در شعبه های دانشكده علوم حديث پژوهش های خود را به رقابت بگذارند تا علاوه بر انتخاب آثار برتر، نويسندگان مقالات به محك نقد اساتيد داور، كاستی های خود را بيابند و درمسير كمال گامی به جلو بردارند.

حجت الاسلام محمد رضا سبحانی نيا افزود: پژوهش های دانشجويی گام های نخستين تحقيق و پژوهشگری به حساب می آِيند و جهت گيری صحيح علمی نگارندگان آن قابل تحسين است و اساتيد با راهنمايی های ارزنده خود اين مسير را برای پژوهشگران هموار كرده اند.
حجت الاسلام عباس پسنديده ‌از اساتيد دانشکده علوم حدیث نيز در اين مراسم گفت: كشور ما وارث دانش بسياری است و دين اسلام نيز منبع غنی در توليد دانش و ارائه سبك زندگی است كه اين امر نياز به پژوهش های كاربردی دارد.
اين استاديار دانشگاه افزود: علت ناكار آمدی پژوهش در كشور ما، كاربردی نبودن پژوهش است و به همين دليل در حوزه پژوهش بايد تغييراتی ايجاد كرد چرا كه حوزه دانش و كاربرد ارتباط تنگاتنگی با يكديگر دارند.
۱۱۲ مقاله به اين همايش ارسال شد كه ۵۵ مقاله دانشجويان حضوری از تهران و شهرری ، ۱۳ مقاله از قم و ۴۰ مقاله دانشجويان مجازی و چهار مقاله از اصفهان بود.
در پايان اين همايش با داوري اساتيد تعدادي از مقالات و پايان نامه هاي ارائه شده انتخاب و از نفرات برتر تجليل شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :