تاريخ : چهارشنبه 1400/4/23
کد خبر: 71416

کتاب «سبک پوشش براساس آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع)» منتشر شد

رئیس میز قرآن قطب تعمیق ایمان دفتر تبلیغات اسلامی، از انتشار کتاب «سبک پوشش براساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)» از مجموعه آثار فرهنگنامه سبک زندگی بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عیسی عیسی‌زاده، رئیس میز قرآن قطب تعمیق ایمان دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: یکی از راه‌کارهای ترویج و نهادینه‌کردن حجاب و عفاف در جامعه ارائه مطالب و پژوهش‌های کاربردی در موضوع حجاب و عفاف برای عموم جامعه است.

وی افزود: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در راستای اجرای این وظیفه، جامع‌ترین فرهنگ‌نامه سبک زندگی بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) را در چها ر حوزه فردی، خانوادگی، اجتماعی و محیط زیست در دست تولید دارد.

عیسی‌زاده بیان کرد: این فرهنگنامه در بیش از ۵۰ موضوع تهیه و در حال تولید است که تاکنون ۲۵ جلد آن منتشر شده است و بیش از ۲۰ جلد در دست چاپ است.

وی گفت: برای آشنایی عموم جامعه به مطالب کاربردی در حوزه حجاب و عفاف، اثری با عنوان سبک پوشش براساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات تولید و از سوی بوستان کتاب عرضه شده است که از طریق اپلیکیشن کتابخوان همراه با تخفیف ویژه در دستر س علاقه‌مندان است.

مدیرگروه فرهنگنامه‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن افزود: در این اثر موضوعات اهمیت پوشش و آداب پوشش شامل؛ ذکر نام خدا و خواندن دعا، یادآوری نعمت‌‌های خدا، آراستگی، نظافت، اعتدال گرایی،  رعایت عرف جامعه، رعایت ترتیب در پوشیدن، استفاده مناسب از پوشش، تناسب نوع پوشش با وضعیت مالی، استفاده از رنگ مناسب، پرهیز از لباس شهرت، پرهیز از پوشش بیگانگان، پرهیز از پوشش جنس مخالف مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته عیسی‌زاده آثار پوشش شامل؛ طهارت قلب، رستگاری، امنیت، پیشگیری از تحریک شهوات، زیبایی، محافظت از بدن، ایجاد نشاط و رفع اندوه و بهره‌مندی از پاداش الهی همچنین شرایط پوشش زنان شامل؛ خوشبو نبودن، نازک و بدن نما نبودن، شبیه نبودن به پوشش مردان، تنگ نبودن، مشهور و انگشت‌نما نبودن، زینتی نبودن، شبیه نبودن به پوشش بیگانگان از دیگر موضوعات مطرح شده در این اثر است.

رئیس میز قرآن دفتر تبلیغات اضافه کرد: حد پوشش زنان در برابر نامحرم، در برابر محرم، حد پوشش زنان در نماز و طواف، پوشاندن زینت از نامحرم، پوشاندن مو، موارد استثناء شده در پوشش زینت‌‌ها، حد پوشش زنان سالخورده، حد پوشش مردان، پوشش مردان در نماز و طواف، جنس پوشش مردان، پوشش در عبادت، پوشش کودک، پوشش مستمندان و پوشش میت از جمله دیگر موضوعات مورد بحث در این کتاب است.

عیسی‌زاده بیان کرد: پوشش در مناسبت‌‌ها شامل؛ پوشش در اعیاد، پوشش در عزا و تنوع در پوشش هم موضوعات دیگر بحث شده در این اثر محسوب می‌شود.

منبع :ایکنا
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :