تاريخ : سه شنبه 1400/5/19
کد خبر: 71459

«مادر عشق»؛ روایتی از زندگی حضرت ام‌البنین(س) منتشر شد

کتاب «مادر عشق» روایت داستانی و نگاهی نو به زندگی حضرت ام‌البنین(س)، مادر حضرت عباس(ع) دارد که همزمان با نخستین روز محرم روانه بازار کتاب شد.

کتاب «مادر عشق» از مجموعه کتاب‌های «ریحانه» است که به قلم عطیه سادات صالحیان به نگارش درآمده و به همت انتشارات مدرسه همزمان با نخستین روز ماه محرم روانه بازار نشر شده است.

نویسنده این کتاب نگاهی نو به زندگیحضرت ام‌البنین (س)دارد و با قلمی شیوا و زبانی روان و سلیس زندگی‌نامه این بانوی صدر اسلام را بر اساس منبع معتبر تاریخی در یازده فصل روایت کرده است.

کتاب «مادر عشق» با زندگی حضرت البنین در قبیله‌اش «بنی کلاب» آغاز می‌شود و پایان کتاب با ورود اسرای کربلا به مدینه پایان می‌یابد و حضرت امام البنین (س) به قبرستان بقیع می‌رود و با جمله معروفش که می‌گوید «به من ام‌البنین نگویید، من ام‌البنین نیستم، من دیگر مادر چهار پسر نیستم» و با این جمله و وفاتشان، داستان تمام می‌شود.

عطیه سادات صالحیان، نویسنده این اثر پیشتر به خبرنگار ایکنا گفته بود: پیش از نگارش، کتاب‌های بسیاری درباره این شخصت خواندم، اما منابع و کتاب‌های مستقل درباره وی بسیار اندک و در حوزه داستانی نیز بسیار انگشت‌شمار است.

در بخشی از این کتاب آمده است: ام‌البنین (س) نامش فاطمه بود و نام قبیله‌اش بنی‌کِلاب. او همسر امام علی (ع) و از زنان نامدار اسلام است. ثمره زندگی مشترک ام‌البنین (س) با حضرت علی (ع)، چهار پسر بود که به دلیل داشتن همین پسران، او را ام‌البنین، یعنی مادر پسران می‌خواندند. نام فرزندان ایشان به ترتیب عبارتند از: حضرت ابوالفضل العباس (عم)، عبداللّه، جعفر و عثمان؛ که هر چهار نفر در سرزمین کربلا و در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند و نسل ایشان از طریق عبیداللّه فرزند حضرت ابوالفضل ادامه یافت.

یادآور می‌شود؛   کتاب ۱۵۰ صفحه‌ای «مادر عشق» با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه به آدرس www.enmabazar.ir  در دسترس مخاطبان قرار دارد.

منبع :ایکنا
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :