تاريخ : پنج شنبه 1400/6/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 72566
آیین رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد

آیین رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد

آیین رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث، امروز با حضور آیت‌الله ری‌شهری، مدیران مرکز علمی فرهنگی دارالحدیث و رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در سالن جلسات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله ری شهری رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم گفت: همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با دارالحدیث منشأ برکات فراوانی است.

ایشان اظهار داشت: بر خود لازم می‌دانم که از همه دست‌اندرکاران این اثر فاخر قدردانی و تشکر کنم.

وی ادامه داد: خصوصاً از حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تشکر می‌کنم که همکاری خوبی با دارالحدیث داشت.

آیت‌الله ری‌شهری افزود: پدر ایشان از بنیان‌گذاران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بود و از سال ۶۶ سابقه همکاری با ما دارند.

وی ابراز داشت: در این فرصت بار دیگر از همه دست‌اندرکاران این اثر قدردانی می‌کنم ان‌شاءالله این مجموعه آثار مورد رضای حضرت حجت (ع) قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا برنجکار، قائم‌مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث نیز در خصوص این اثر گفت: نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث شامل ۲۸۵ عنوان کتاب در ۵۴۶ جلد است.

قائم‌مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث ، نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: این نرم‌افزار با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و شامل ۲۸۵ عنوان کتاب در ۵۴۶ جلد است که از نظر محتوا دوبرابر نرم‌افزار حدیث اهل‌بیت (ع) است.

وی به حمایت‌ها و تلاش‌های آیت‌الله محمدی ری‌شهری اشاره کرد و گفت: به جرأت می‌توان گفت بخش زیادی از کارهای حدیثی که در طی دهه‌های اخیر صورت‌گرفته توسط آیت‌الله ری‌شهری و با حمایت‌های وی بوده است.

قائم‌مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث افزود: بخشی از آثار ارائه شده در نرم‌افزار مربوط به مرکز همایش‌های علمی و پژوهش‌های آزاد دارالحدیث می‌باشد.

وی در پایان اظهار داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی هم تلاش‌های خوبی کرده و همکاری و تعامل سازنده‌ای در تولید این اثر فاخر داشتنه که جای تقدیر و تشکر دارد.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی  رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان این که عدم انتشار دیجیتال محصور کردن علم است، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر همکاری‌های خوبی با مرکز علمی فرهنگی دارالحدیث برقرار شده است به‌طوری‌که امروز شاهد رونمایی از آثار مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث هستیم که با مشارکت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تهیه و منتشر شده است.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های پژوهش‌های حدیثی است و این خواهش را داریم که در زمینه پژوهشی و علمی مرکز علمی فرهنگی دارالحدیث به ما کمک کند.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی  به برنامه‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: تهیه نرم‌افزار احادیث فریقین و ایجاد زیرساخت تولید دانشنامه‌های قرآنی و حدیثی دو برنامه‌ای که این مرکز در ادامه دنبال خواهد کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :