تاريخ : سه شنبه 1400/8/4
کد خبر: 72627

کتاب حقوق اهل بیت(ع) در قرآن و روایات، منتشر شد

کتاب «حقوق اهل بیت(ع) در قرآن و روایات» نوشته «ابراهیم شفیعی سروستانی»، منتشر شد.

به مناسبت میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، کتاب «حقوق اهل بیت(ع) در قرآن و روایات» نوشته«ابراهیم شفیعی سروستانی»چاپ شد.

اهل‌بیت علیهم السلام محور تفکر شیعی هستند و ازاین‌رو در این تفکر، با محوریت این خاندان،  عقاید، احکام، فرهنگ و آداب ویژه‌ای شکل‌گرفته است که ولایت، اطاعت، محبت، اقتدا، زیارت، صلوات و انتظار از آن جمله است.

علمای بزرگوار شیعه در طول بیش ‌از هزار سالی که از غیبت کبرای امام عصر علیه السلام می‌گذرد، با مجاهدت خود این باورها و سنت‌ها را به‌عنوان میراث شیعی برای ما حفظ کرده و موجب شکل‌گیری جامعه‌ شیعی با هویتی متمایز از دیگر جوامع اسلامی شده‌اند. اکنون زمان آن است که این مجموعه ارزشمند از باورها و سنت‌ها را که می­توان آن‌ها را ذیل عنوان «حقوق اهل‌بیت علیهم السلام» خلاصه کرد، به نسل‌های جوان شیعه منتقل کرد.

بر این اساس، نویسنده در این کتاب با مبنا قرار دادن قرآن و روایات، همه آنچه را که یک شیعه‌ معتقد در ارتباط با اهل‌بیت علیهم السلام باید به آن­ها توجه کند و در نظر و عمل بدان­ها پای‌بند باشد، ذیل عنوان حقوق اهل‌بیت علیهم السلام گردآوری، بررسی و تحلیل کرده­ است.

بی ­تردید، با توجه به جایگاه و نقش خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در زندگی هر یک از ما و وظایف و تکالیفی که نسبت به این خاندان بر دوش داریم، همه ما نیازمند شناختن حقوق آنان و بیش از آن، ادای این حقوق هستیم. از این رو، مطالعه کتاب حاضر  را به همه دوست­داران اهل‌بیت علیهم السلام  پیشنهاد و آرزو می­کنیم که این کتاب گامی باشد در راستای پاسداشت بیش از پیش حقوق فراموش شده این خاندان.

نشر موعود عصر(عج) و موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، این کتاب را در نوبت اول در پاییز ۱۴۰۰ به چاپ رسانده اند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :