تاريخ : شنبه 1402/12/19 تاریخ ایجاد: ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
کد خبر: 7296
نگاهی به كتاب "مراقبات ماه رمضان"

نگاهی به كتاب "مراقبات ماه رمضان"

كتاب «مراقبات ماه رمضان» مشتمل بر فضائل و خصائص ماه خدا، بركات ماه خدا، آداب ورود به ماه خدا، اعمال مورد تأكيد در اين ضيافت الهى و شب‏هاى قدر از سوی انتشارات دارالحديث منتشر شده است.

اين كتاب گزيده و تلخيص شده كتاب «شهر‌الله فی الكتاب و السنة» است.

اين كتاب در پنج بخش جامع تدوين شده عبارت از فضايل ماه خدا، آمادگی برای ميهمانی خدا، آداب ميهمانی خدا، شب قدر، آداب بيرون آمدن از ميهمانی خدا است.
در بخشی از پيش گفتار كتاب آمده است:

خداوند سبحان، در اين ماه، ميهمانى ويژه‏اى را براى تربيت روح، به گونه‏اى ترتيب داده است كه مى‏تواند در حيات معنوى انسان تحوّلى پديد آورد و او را به سعادت ابدى برساند؛ نكته مهم در اين مسير، آن است كه انسانى كه مى‏خواهد به دنياى اين ضيافت گسترده وارد شود، بداند به كجا مى‏رود، معناى ميهمانى الهى چيست و چگونه بايد وارد آن شود. پاسخ تفصيلى به پرسش‏هاى يادشده قبلاً در پژوهشى به نام ماه خدا در اختيار پژوهشگران قرار گرفت، اما از آنجا كه همه علاقه ‏مندان فرصت كافى براى مطالعه آن مجموعه را ندارند، اينك تلخيص آن با نام مراقبات ماه رمضان تقديم مى‌شود،

فصل‏‌هاى كتاب :

فضائل و خصائص ماه خدا، بركات ماه خدا، آداب ورود به ماه خدا، آداب ضيافة اللَّه، اعمال مورد تأكيد در اين ضيافت الهى، شب‏هاى قدر، آداب خروج از ماه رمضان.

لازم به ذكر است، كتاب «مراقبات ماه رمضان»، تأليف آيت‌الله محمدی ری‌شهری با همكاری «رسول افقی» و ترجمه «جواد محدثی» صورت گرفته است. اين كتاب به زبان عربی نيز تجديد چاپ شده است. علاقه‌مندان برای تهيه آثار منتشر شده مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث می‌توانند به فروشگاه دائمی دارالحديث واقع در استان قم، ميدان شهدا، خيابان معلم نمايشگاه دائمی انتشارات دارالحديث مراجعه كنند.

چاپ كتاب «مراقبات شهر رمضان» در ۳۰۸ صفحه جلد سخت، توسط سازمان چاپ و نشر دارالحديث صورت گرفته است.

::.خــریـد کـتــاب.::
::.مطالعه کتاب.::

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :