تاريخ : جمعه 1400/9/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 73795
کتاب الگوی اسلامی شادکامی به زبان ترکی استانبولی منتشر می شود.

کتاب الگوی اسلامی شادکامی به زبان ترکی استانبولی منتشر می شود.

در دیدار مترجم کتاب الگوی شادکامی اسلامی با دکتر پسندیده مطرح شد: کتاب الگوی اسلامی شادکامی، اثری بی نظیر است که در جامعه ترک زبان اثر فراوانی خواهد داشت.

با پایان ترجمه کتابالگوی اسلامی شادکامیبه زبان ترکی استانبولی، صادق آلتونتاش مترجم کتاب باحجت الاسلام دکتر عباس پسندیدهمولف و رئیس پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی پژوهشگاه قران و حدیث دیدار کرد.

صادق آلتونتاش با ابراز خرسندی از این دیدار، کتاب الگوی اسلامی شادکامی را اثری بی نظیر دانست که در جامعه ترک زبان اثر فراوانی خواهد  داشت.

ایشان درباره ترجمه کتاب گفت: وجود اصطلاحات متعدد و گاه با دایره معنایی مشترک ضرورت دقت دوچندان را در ترجمه می طلبد. همچنین طرح نظریه قرآن و روایات در قالبی جدید، خواننده را گام به گام با خود همراه می سازد.

صادق آلتونتاش محقق و مترجم اهل ترکیه، طرح دیدگاه های غربی پس از تبیین نظریه اسلامی را خوش ذوقی مولف دانست که در پایان امکان قضاوت برای خواننده را فراهم می آورد.

حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده ضمن ابراز خرسندی از دیدار با آقای آلتونتاش نکات مطرح شده توسط ایشان را تأیید و نشانه دقت و مسئولیت پذیری این مترجم در برگردان این کتاب به زبان ترکی استانبولی دانستند.

رییس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی وجود اصطلاحات جدید در فرآیند نظریه پردازی را امری اجتناب ناپذیر دانست و تأکید کرد: اصطلاحات در حقیقت یک بسته معنایی را به مخاطب انتقال می دهد.

ایشان معارف قرآن و حدیث را منبعی غنی خواندند که استنباط و عرضه صحیح آن از ضرورت های دنیای معاصر است.

دکتر پسندیده الگوی اسلامی شادکامی را اثری دانشگاهی و به عنوان یکی از منابع اصلی رشته روانشناسی مثبت گرا و دیگر رشته های مرتبط دانستند و تأکید کرد: دو کتاب رضایت از زندگی و هنر رضایت از زندگی نیز برای استفاده عموم نگاشته شده است.

لازم به ذکر است کتاب الگوی شادکامی اسلامی اثر شایسته تقدیر کتاب سال جمهوری اسلامی و اثر شایسته تقدیر کتاب سال حوزه در سال ۱۳۹۳ و اثر برگزیده جشنواره علامه طباطبائی در سال ۱۳۹۴ می باشد و تاکنون چهار نوبت تجدید چاپ شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :