مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : سلام بر پرچم افراشته
پديدآورنده : سید مجتبی بحرینی
محل نشر : تهران
ناشر : منیر
تاریخ انتشار : 1377ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 288
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

سلام بر پرچم افراشته

شرحی بر سلام های زیارت آل یاسین

این کتاب، شرحی بر سلام های زیارت آل یاسین است. مؤلف با بهره گیری از مهم ترین کتاب های معارف اسلامی، به شرح و تبیین این زیارت مقدس پرداخته است:

در میان مذاهب و مکاتب و در بین همه ادیان و مرام ها، این مکتب است که بر خود می بالد و افتخار می کند که در کنار همه دانشکده های علوم و معارف اسلامی از تفسیر و حدیث و فقه و کلام و اخلاق که بر کرسی های آنها استادانی پاک و آگاه و عالم و معصوم تکیه صدارت زده اند، من دو دانشکده و دو مدرسه دیگر دارم به نام مدرسه دعا و زیارت که نخستین مدرّس این مدرسه، حضرت خاتم الانبیا(ص) است.

مؤلف در جای جای کتاب، از اشعار عرفان شاعری چون بابا طاهر، مولوی، عین القضاة همدانی، سنایی غزنوی، حافظ شیرازی، صائب تبریزی و فیض کاشانی بهره برده که بر جذّابیت و تأثیرگذاری کتاب افزوده است.

بررسی اسناد زیارت آل یاسین و خصوصیات و ترکیب و چهارچوب اجمالی این زیارت، به عنوان مقدمه ای بر شرح آن آمده است:

دعاها و زیاراتی که از ناحیه سامیه آخرین مدرّس این مدرسه و استاد پایانی این دانشگاه، یعنی عبد مطلق معبود و محبّ مطلقه موعود کلمه الله المحمود، صدر نشین کرسی حشمت و اقتدار در پس پرده غیبت، وجود مسعود حضرت اباصالح المهدی(ع) صادر شده، از لطافت خاصی برخوردار است ... این زیارت، مجمع البحرین و مُلتقی النورین است، هم زیارت است و هم دعا.


فهرست

فصل اول/ درباره زیارت آل یاسین: برخی از منابع زیارت، زیارت شریفه آل یاسین را چه کسی نقل کرده است؟ خصوصیات این زیارت، ترکیب و چهارچوب اجمالی این زیارت.

فصل دوم/ شرح سلام ها، و توضیح درودها: سلام علی آل یاسین، السلام علیک یا داعی الله و ربانی آیاته، السلام علیک یا باب الله و دیان دینه.