تاريخ : سه شنبه 1401/1/16
کد خبر: 74149

«دانشنامه امام موسی کاظم(ع)» جلد اول، منتشر شد

جلد اول «دانشنامه امام موسی کاظم(ع)» با عنوان حیات طیبه با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه توسط نشر امام کاظم(ع) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این دانشنامه توسط جمعی از نویسندگان به سرپرستی حجت‌الاسلام والمسلمین علی روح الهی، در حال گردآوری است که جلد اول آن به چاپ رسید.

در این جلد به زندگی نامهامام کاظم(علیه السلام)شامل تاریخ تولد، محل تولد، پدر و مادر، همسران و فرزندان، تاریخ شهادت، محل شهادت، محل دفن، سیره عملی آن حضرت پرداخته شده است و در این مقالات سعی شده است که در عین جامعیت و دقت عملی، نو آوری‌های نیز داشته باشد.

در جلد اول سعی شده که اقوال مشهور تماما مستند گردد و برای اقوال ضعیف نیز مستند‌سازی آن ذکر شده باشد، ولی با توجه به روش دانشنامه‌ها که گزارش علوم است کمتر تحلیل شده تا خواننده براحتی بتواند با تمامی مباحث آشنا شود.

«دانشنامه امام موسی کاظم(ع)» ساختاری موضوعی دارد و از روش الفبایی استفاده نشده است و پرهیز از درج مطالب غیرضروری به منظور ارائه تازه‌ترین دیدگاه‌ها برای بهره‌برداری محققان و اهل فن نیز برخوردار می‌باشد. از دیگر خصوصیات دیگر این دانشنامه می‌توان به چینش مقالات آن اشاره کرد که خواننده با مراجعه به کتاب به سیر منظومه‌ای زندگی آن حضرت(ع) آشنا می‌شود.

ساختار علمی این دانشنامه در ۲۰ زمینه و موضوع کلان پیش‌بینی شده‌است و هریک از محورهای کلان نیز به فراخور تنوّع میزان مقالات به شاخه‌های تخصّصی‌تر که همان مدخل‌های دانشنامه باشند تقسیم و در مجلدات متعدد عرضه می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :