تاريخ : شنبه 1401/12/6 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 76096
از نرم‌افزار جامع احادیث شیعه و اهل‌سنت رونمایی شد

از نرم‌افزار جامع احادیث شیعه و اهل‌سنت رونمایی شد

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور در مراسم رونمایی از نرم افزار احادیث شیعه و اهل سنت، با بیان این که باید بهای لازم به پژوهش های دیجیتال داده شود گفت: پژوهش های دیجیتال نیاز به توجه و بهادادن هستند و در عصر کنونی نیازمند گسترش آن هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامیعصر روز پنج‌شنبه در آیین رونمایی از نرم‌افزار جامع احادیث شیعه و اهل‌سنت که در سالن جلسات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در قم برگزار شد، اظهار داشت: امسال بحمدالله در زمینه احادیث مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور اقدامات بسیار خوبی انجام داد که آثار و برکات خوبی در یادگیری علوم اسلامی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پژوهش های دیجیتال نیاز به توجه و بهادادن هستند و در عصر کنونی نیازمند گسترش آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با بیان این که امسال مخاطبان مرکز افزایش پیدا کرده است، بیان داشت: در زمینه مخاطبان نرم‌افزارهای ویندوزی و برون‌خط بیش از ۳۳ الی ۳۵ درصد افزایش استفاده را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور با بیان این که ۹۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه دیجیتال نور در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد، تصریح کرد: جنس مخاطب پژوهشی همچنان علاقه‌مند به نرم افزاهای روی میزی است و در نرم‌افزارهای برخط خودمان یک رشد قابل‌توجهی را ملاحظه می‌کنیم، کتابخانه دیجیتال نور امسال رکوردهای جدیدی را جابه‌جا کرد و به حدود ۹۵ هزار جلد رسیده‌ایم و این کتابخانه قابل جستجو است.

وی با بیان این که در زمینه تلفن همراه نیز اقدامات خوبی صورت‌گرفته است، بیان داشت: به‌زودی نرم‌افزارهای جدیدی در دسترس مخاطبان قرار خواهیم داد ونرم افزار نور الجنان تا قبل از ماه رمضان عرضه خواهد شد و سه‌گانه قاموس که نسخه موبایلی و سایت آن به‌صورت هم‌زمان تا پایان فروردین در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم.

وی ویژگی‌های نرم‌افزار جامع احادیث شیعه و اهل‌سنت را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: اینکه مجموعه‌ای از احادیث شیعه و اهل‌سنت در یک‌لحظه در کنار یکدیگر قرار بگیرد اقدام قابل‌توجهی است و با کارهای قبلی قابل‌مقایسه نیست، ۲۰۱ عنوان کتاب از مجموعه حدیثی اهل‌سنت و ۲۷ عنوان از کتب حدیثی زیدیه است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور ابراز داشت: در مجموعه کتابخانه جامع احادیث شیعه و اهل‌سنت حدود ۵۴۰ هزار حدیث اهل‌سنت را گردآوری کردیم و حدود ۲۳ هزار حدیث از ۱۳ معصوم در روایات اهل‌سنت داریم که از این احادیث ۱۹ هزار حدیث درباره امیرالمؤمنین و ۴ هزار حدیث نیز از دیگر معصومین است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :