تاريخ : چهارشنبه 1401/12/24
کد خبر: 76128

از نرم‌افزار همراه نورالجنان رونمایی شد! + لینک دانلود

در آستانه فرارسیدن سال جدید هجری شمسی و همزمانی آن با حلول ماه پر خیر و برکت رمضان، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) از نرم‌افزار مفاتیح الجنان همراه خود رونمایی کرد!

حجت‌الاسلام والمسلمین تقی آسمانی، مدیر گروه علمی قرآن، اخلاق و لغت سخنران نشست رونمایی از نرم‌افزار همراه نورالجنان بودند. 

ایشان با اشاره به رویکرد مرکز نور به تولید و ارائه نرم‌افزارهای همراه، گفتند: تلاش کرده‌ایم که با رصد برنامه‌های همراه تولید شده توسط دیگر شرکت‌ها، در عین پرهیز از دوباره‌کاری و تکرار، اقدام به ارائه محصولات فاخر با امکانات پیشرفته داشته باشیم و در این محصولات هم کاربران عمومی و هم پژوهشگران و کاربران تخصصی را مدنظر قرار دهیم. 

حجت‌الاسلام آسمانی افزودند: هنگامی که نرم‌افزار همراه «قرآن نور» ارائه شد، بسیاری از کاربران در نظراتشان از مرکز نور، نرم‌افزاری جامع در ادعیه و اعمال و زیارات را مطالبه نمودند و انگیزه‌ای برای ما بوجود آمد که تولید نرم‌افزار همراه «نورالجنان» را با سرعت بیشتری ادامه دهیم. 

مدیر گروه اخلاق و دعا با اشاره به کارهای علمی انجام شده از سالیان قبل در مرکز افزودند: در گام اول برای تولید نسخه همراه نورالجنان، کتاب مفاتیح‌الجنان انتخاب شد. این کتاب علاوه بر دسته‌بندی بدیعی که ارائه نموده، از محبوبیت و اقبال عموم کاربران برخوردار بود. خوشبختانه کار علمی و پژوهشی بسیار وسیعی در مرکز از سال 1378 بر روی این کتاب شریف انجام گرفته بود که سفره‌ای آماده برای تولید نسخه همراه به حساب می‌آمد و کار را چند سال جلو انداخت. تقطیع فرازهای ادعیه، تمامی دسته‌بندی‌ها، ترجمه‌ها و اتصال آنها به فرازهای دعا،صوت ادعیه و ... همه انجام شده بود. با این گنجینه‌ای که در اختیار داشتیم علاوه بر نسخه همراه نورالجنان، امیدواریم با مدد الهی نسخه ویندوزی نرم‌افزار نورالجنان را نیز به زودی ارائه کنیم. در موارد کمی نیاز بود ویرایش انجام گیرد و اطلاعات برای عرضه در بستر همراه، سازگار شود، و همچنین صوت ادعیه هم بروزرسانی شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقی آسمانی در ادامه به ویژگی‌های نرم‌افزار همراه «نورالجنان» نسبت به نرم‌افزارهای مشابه اشاره کردند. ارائه فهرست کامل ادعیه و اعمال مندرج در کتاب مفاتیح‌الجنان، ارائه متن دعاها و زیارت‌ها بصورت فرازبندی شده با ترجمه مرحوم الهی قمشه‌ای و قرائت فرازها، ارائه چهار دسته‌بندی شامل (دعا، زیارت، اعمال، نماز) برای کلیه محتواهای مفاتیح‌الجنان، دسته‌بندی زیارت‌ها (مقدمات زیارت، زیارت هر معصوم، زیارت‌های مشترک و جامعه، زیارت اولیاء الهی و اما‌زادگان و ....)، از ویژگی‌های این نرم‌افزار بودند. 

مدیر گروه قرآن و اخلاق در ادامه به ویژگی خاص و منحصر به فرد برنامه اشاره کردند و گفتند: متن کتاب مفاتیح‌الجنان هم به سه زبان ارائه شده است؛ یعنی هم محیط برنامه و هم کلیه اعمال و توضیحات مرحوم شیخ‌عباس قمی، به سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی ارائه شده. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار امکان جستجو در فهرست و تمامی متن کتاب مفاتیح‌الجنان است که برای یافتن دعا یا زیارت مورد نظر، بسیار کارگشا خواهد بود. 

حجت‌الاسلام آسمانی به ویژگی کتاب مفاتیح اشاره کردند که نویسنده، دعاها و سوره‌های قرآن‌کریم را در ضمن اعمال و مناسبت‌های خاصی ذکر می‌کنند. کار بزرگ دیگری که در این برنامه انجام گرفته، اتصال اسم دعاها و سوره‌ها به متن آنها است تا کاربر علاوه بر مطالعه اعمال یک مناسبت، بتواند به دعا یا سوره مراجعه کرده و متن آنها را نیز بخواند و مجددا به اعمال بازگردد. 

ایشان در پایان سخنان خود، به ارائه اعمال روز در صفحه اول برنامه علاوه وجود آن در فهرست کتاب مفاتیح اشاره کردند. همچنین در صورت تمایل کاربر، نرم‌افزار می‌تواند اعمال روز را به صورت یادآور در تلفن همراه، یادآوری کند یا در اعلان‌های صفحه تلفن همراه بیاورد. 

عرضه تقویم، مناسبت‌ها، دسترسی به اوقات شرعی شهرها (امکان جستجو در نام 3 میلیون شهر یا تشخیص خودکار برنامه بوسیله مکان‌یاب)، ابزار رکعت‌شمار، ابزار ذکرشمار، تغییر اندازه و رنگ قلم و ... از دیگر امکانات این برنامه است. 

لازم به ذکر است که تمامی محتوای نرم‌افزار همراه «نورالجنان» در این نسخه رایگان ارائه شده است. 

• برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت رایگان برنامه نورالجنان، اینجا کلیک کنید.

↙️  دانلود از بازار

↙️  دانلود از مایکت

↙️  دانلود از گوگل پلی

منبع :نورسافت
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :