تاريخ : چهارشنبه 1402/4/14
کد خبر: 76250

کتاب «یادداشت های قرآنی آیت الله محمدی ری شهری» منتشر شد

کتاب "«یادداشت های قرآنی آیت الله محمدی ری شهری» تألیف دکتر محمد باقریان خوزانی، از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.

شخصیتآیت‏ الله محمدی ری‏ شهریدر نگاه بسیاری از فرهیختگان، محدثی تمام عیار و رهرو محدثان بزرگ شیعه همچون شیخ کلینی و علامه مجلسی است.

آیت‏ الله ری‏ شهری از جوانی حافظ کل قرآن و ملتزم به قرائت همیشگی و تدبر در آن بوده است. تألیف بیش از ده جلد کتاب قرآنی با عنوان‏ هایی همچون شناخت ‏نامه قرآن، پرتوی از تفسیر اهل ‏بیت علیهم السلام، کرائم القرآن در فضائل اهل ‏بیت علیهم السلام، درآمدی بر تفسیر روایی جامع، ایمان در قرآن و کلید حفظ قرآن، نشان از علاقه و اهتمام عالی ایشان به قرآن کریم بوده است.

به باور نویسنده، افزون بر آثار فراوان ایشان، یادداشت‏ های قرآنی متعددی نیز از آیت الله ری شهری بر جای مانده است که ‏ به مناسبت‏ های مختلف و در دل آثار متنوع آورده شده است.

در کتاب حاضر تلاش شده است این یادداشت‏ ها را که گسترۀ وسیعی از موضوعات گوناگون را در بر می‏ گیرد از دل حدود صد اثر و دویست جلد کتاب، گردآوری و دسته ‏بندی نموده و در اختیار علاقه‏ مندان قرار دهد.

گفتنی است افزون بر نکات کوتاه و یادداشت‏ های قرآنی، موضوعات کاربردی و مفیدی که از آیات قرآن برداشت و در تکمیل آنها، از احادیث و مطالب ادبی و تاریخی نیز استفاده شده، در این مجموعه آورده شده است.

پژوهش حاضر در هفت فصل سامان یافته است که به قرار ذیل می باشد:

فصل اول: قرآن شناسی

فصل دوم: معرفت و عقیده شناسی

فصل سوم: خداشناسی

فصل چهارم: پیامبر شناسی

فصل پنجم: امام شناسی

فصل ششم: معاد شناسی

فصل هفتم: گوناگون

کتاب «یادداشت های قرآنی آیت الله محمدی ری شهری» تألیف دکتر محمدباقریان خوزانی، به زبان فارسی در قطع وزیری و در ۵۰۳  صفحه به نگارش درآمده است و در ۱۴۰۲ با همکاری  انتشارات دارالحدیث منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :